Se enkelt indlæg
Gammel 25-02-2011, 14:31   #7
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej ladybird,

Endnu en gang tak for svar og gode råd.

Kommunen har skrevet at de umiddelbart fastholder sygedagpengestop. Sagen er i partshøring og her har jeg 8 dage til at kommentere på sagen. Det er det jeg har gjort i går og i dag med breve afleveret personligt på jobcentret.

Kommunen har totalt undladt at tage en statusattest i betragtning fra hospitalet. Den er fra november 2010 og er den sidste statusattest. Heri skriver lægen at en ny operation frarådes. Har fået en tidligere der gik galt. Lægen skriver også at med visse skånehensyn kan jeg godt klare et arbejde. Det er jeg helt enig i.

Jeg forstår godt at kommunen skal tage beslutning om forlængelse af dagpenge fra 30. september 2010. Men der må de da tage statusattester fra hospitaler efterfølgende i betragtning, ellers giver det jo ikke mening oprindeligt at udsætte beslutningen. Statusattesterne dokumenterer jo at der ikke er en bedring i mit helbred og at jeg med skånehensyn kan arbejde. Men det tager sygedagpengeteamet overhovedet ikke hensyn til.

Arbejdsmarkedsgruppen (afdelingen for kontanthjælp), i samme jobcenter, har jo netop hentet den seneste statusattest fra hospitalet fra november og efterfølgende vurderet at jeg var omfattet af revalideringsbestemmelserne.

Jeg har ikke modtaget nogen grund til at sygedagpengene ikke kan forlænges, andet end at de ikke mener jeg opfylder nogle af betingelserne for at modtage sygedagpenge. De skriver bare at min helbredsmæssige situation vurderes at værende uafklaret på daværende tidspunkt, altså 30. september 2010. Men det er jo mærkeligt at skrive når de netop udsatte afgørelsen dengang for at få yderligere information. Så må den nye information da også tages i betragtning inden de træffer den afgørende beslutning om sygedagpengestop. Hvorfår skulle de ellers udsætte beslutningen?

Jeg fatter det ikke og jeg mener at kommunen misbruger loven. Jeg bliver chokeret hvis de kan gøre dette. Så er der virkelig et smuthul for dem at udnytte her.

Til sidst vil jeg ønske dig tillykke, ladybird, med din sejr i Beskæftigelsesankenævnet. Det er godt gået

Mange hilsner
SusanneB
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat