Se enkelt indlæg
Gammel 20-12-2010, 04:45   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Shadow.

Tak for reminderen af staffelovsparagrafen!

Måske skulle den hænges op på samtlige jobcenter, el. ligges i brevbakken hos alle sagsbehandlere for modsat dig, tror jeg, enten ikke de er bekendt med den, ikke har læst den, el. ikke forstår ordene, el. bare ligesom som vores politikere: mener at en lovgivning gælder på den ene side af skrivebordet og en anden for borgerne, hvis sag de behandler.

Og jeg tror, du har ret i din formodning om, at der laves bagudregning, som jeg kalder det. Dvs. man ser på, hvilket resultat man gerne vil komme frem til og regner baglæns. Her inde i forummet kan man læse masser af eks. på hvordan man via enkelte ord taget ud af hele sætninger, for pustet det op til f.eks. sygdomsmæssigt uafklaret el. lign., som SB så bruger som påskud til afslag over den syge.

Det kan ikke kaldes uvidenhed efter min mening. I bedste fald kan det kaldes, at lukke øjene for hvad der sker.

Desværre er der alt for mange studier og senere arbejdspladser, der arbejder med mennesker, hvor lovgivningen næsten ikke bliver italesat og "oversat" hverken på studiet el. på arbejdspladsen.

Jeg har selv via mine studier og arbejde forsøgt, at italesætte vigtigt lovgivning for mit felt. Mange gange for døve øre el. med deres egen tolkning af lovgivningen.

Spørgsmålet er så, om det kræver kendskab til loven forud for at være en whistleblower?

Altså, både kendskab til den lovgivning, der bliver overtrådt, men måske også kendskab til lovgivning omkr. hvilke følger det kan få for whistlebloweren!
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat