Se enkelt indlæg
Gammel 18-09-2008, 16:46   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Rod hos kommunerne.

Jeg er i dyb frustration her, og aner ikke hvor jeg skal sætte mine fødder, for jeg føler selv at jeg har gjort mere end rigeligt.

Den 27/7 flytter jeg fra Guldborgsund kommune til Lollands kommune, og finder ud af den dag der er udbetaling til sygedagpenge, at der ikke er nogle til mig, jeg ringer til Lollands kommune og de har ingen papire på mig, så jeg skulle ringe til Guldborgsund kommune.

Det gør jeg så, og får afvide af sagsbehandleren er kommet til at lave en raskmelding istedet for en flytning, hun vil lave om på fejlen omgående, og jeg vil selvf få udbtalingen af dem.

Jeg ringer samtidig til jobcenteret og beder min sagsbehandler der, om at sende alle akter til Lollandskommune, så alt er iorden fra min side.

I 9 måned, får jeg IGEN ingen sygedagpenge, og ringer IGEN til Lollandskommune, og snakker for første gang med sagsbehandleren der, som siger til mig at jeg jo slet ikke er syg, og skal da ud i arbejde, og ydermere skal finde arbejde hurtigt, for mine sygedagpenge udløber til November, ellers kommer jeg på kontanthjælp.

Punkt 1: Jeg skal ikke på kontanthjælp, jeg er medlem af en A-kasse, så jeg er berettiget til dagpenge.
Punkt 2: Der findes 2 regler i sygedagpenge loven, om at få forlænget dem, som jeg 100% kan læne mig op af, for det første, står jeg og venter på en operation på Odense Universitets hospital, som muligvis kan gøre mig rask, og for det andet, er jeg omfattet af en arbejdsulykke, hvor jeg har en sag kørende inde hos arbejdsskadestyrelsen.

Jeg bliver frusteret og ringer derfor ind til min sagsbehandler hos min fagforening, da flere herinde råder mig til dette.

Min sagsbehandler ringer så til mig her kl 16:00 idag, og fortæller hun har snakket med kommunen, og der fik hun en helt anden historie.

Jeg er raskmeldt (Hvilket var en fejl) dvs at de starter min sag fuldstændig forfra mht sygedagpenge.
De siger at de har INGEN sager på mig overhovedet fra læger osv (selvom jeg ringede til jobcenteret og bad hende sende alle akter) og hun påstår at jeg har en tid på Holbæk sygehus som jeg ikke er mødt op til. (Den tid jeg fik på Holbæk sygehus er til December, så jeg blev henvist til et privathospital for at få foretaget den MR scanning, som jeg skulle have, hvilket jeg har fået foretaget allerede den 18 August!) så den tid hos Holbæk har jeg slet ikke mere.

Jeg står uden en krone på lommen, jeg har overtrukket min konto for fuld drøn for at betale for mine regninger, og min bank vil snart ikke være med mere, og det ser vist heller ikke ud til at jeg får sygedagpenge i den måned vi kommer ind i nu.

Hvad skal jeg gøre?!? - Hvordan kan jeg få orden på alt det rod kommunerne har lavet?, sig mig er de ikke uddannet i deres arbejde? Det ser godt nok ikke sådan ud ..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat