Se enkelt indlæg
Gammel 27-12-2007, 13:53   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Berit P hvor længe har du været sygemeldt ?

Din sag skal jo behandles efter lov om sygedagpenge, det vil sige at din sagsbehandler skulle have kontaktet dig inden for 8 uger efter din sygemelding og på det møde er det jo netop meningen at i skal finde ud af hvor langt du står fra arbejdsmarkedet og i sammen skal finde ud af hvad dine muligheder er ...


Jeg vil mene at du står stærkest hvis og så frem at du lader din sagsbehandler tage initiativ til at søge en pension til dig altså forudsat at i er enige om at det er den vej du skal (ellers kan det komme på tale med en § 17 ) men vil da klart anbefale dig at du i første omgang følger de normale procedure , der er jo det med kommunerne at det er overbebyrdet og derfor ikke holder opfølgningssamtaler som de skal når man er sygemeldt (ved det jeg er selv sygemeldt på 16 uge og har fået aflyst 5 møder ) men du har mulighed for at rykke for at du kommer til den sygeopfølgning ....

Du skal jo have lavet en ressourceprofil (hvis du ikke har en ) men ellers skal den du har opdateres , og der skal indhentes papir fra div læger (hvis det ikke er gjort ) og en evt arbejdsprøvning kommer nok også på tale....

Hvis du på nuværende søger en § 17 uden at disse ting er i orden, så vil det nok ikke se godt ud i forhold til at få en pension...

Derfor ville jeg hvis jeg var dig , ringe til sagsbehandlerne bede om et møde og tage derfra og finde ud af hvor du står, du kan sagtens sige til din sagsbehandler at det du ser som en realistisk mulighed er at der søges en førtidspension til dig da du ikke magter at arbejde mere...



Selv om de er ved at indhente papir kan de godt lave de indledene manøvre, så jeg ville klart henvende mig for at få et møde hurtigst muligt, det er jo også ret vigtigt hvad du selv har at sige
  Besvar med citat