Emner: Hjemmearbejde
Se enkelt indlæg
Gammel 09-06-2014, 00:34   #27
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Dertil kommer at det er et stressmoment, hvis arbejde og fritid ikke adskilles.

Det vil være en stressfaktor, hvis du hele tiden skal se på dit arbejde, hvis du skal stresses af at du ikke kan arbejde den tid som forventes den pågældende dag - fx. Kun kan 15 minutter en dag, så vil tilstedeværelsen af arbejdet foran dig, minde dig om det du ikke kan og kan i ydereste konsekvens betyde at du presser dig selv for meget pga. tilstedeværelsen af arbejdet og pligtfølelsen overfor arbejdsgiver, hvilket kan betyde en forværring af sin tilstand
Det kan jo så siges om enhver situation. Derfor være afpasset den enkelte, hvilket det desværre sjældent er. Nogen er, jeg selv inklusive, lige omvendt.

Jeg må sige at jeg er enig med dig i at du har behov for pension og deres forslag er ude i hampen. Det offentlige har ofte en naiv tankegang at et 20 timers arbejde bare lige kan deles op i 10 2 timers arbejde. Sådan virker det ikke og det kan være ret involverende for firmaer at have mange ansatte om få timer. Der er nemlig mange problemer og udfordringer ved specielt flex/skånejob ansatte.

F.eks. tæller de ikke som rigtige ansatte i en del sammenhæng. Som eksempel i forhold til praktikanter.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat