Se enkelt indlæg
Gammel 13-03-2017, 21:14   #9
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Ja jeg er kommet på jobafklaringsforløb med ressourceforløbsydelse. Jeg har fået at vide at det stort set er det samme for mig (men der var der heller ikke varslet fyring) bortset fra at de refunderer mindre til min arbejdsplads og at der skal holdes et møde i et tværfaglig team i kommunen.

Hvor meget jeg kan arbejde er endnu uafklaret. Pt. arbejder jeg 12 timer, men der er stadig potentiale for mere. Jeg er ved at prøve at trappe op. Arbejdsintensitet (eller hvad det hedder) er også uafklaret, men pt er det i hvert fald ikke 100%

Jeg bor alene, er ikke gift og har ingen børn.

Gruppelivsordning - er det noget man har gennem sin arbejdsplads?

Jeg har lidt værdier, men som jeg læser det, så er det ikke noget de vil tage fra mig endnu.....
Hvad siger lovgivningen om hvordan/hvornår de må smide en videre på kh? Jeg kan godt blive lidt bekymret..

Jeg har ikke nogen negativ holdning til fleks, så hvis jeg udtrykker det så er det en fejl. Det er ikke noget der har været på tale fra jobcenters side - tværtimod kan jeg høre på min sb at hun mener jeg har masser af ressourcer, så jeg skal nok komme op over 19 t så jeg er selvforsørgende (det sidste siger hun ikke direkte, men jeg kan jo godt ligge 2 og 2 sammen)...

Men jeg er heller ikke færdigbehandlet, så der kan stadig komme forbedringer og desuden så synes jeg før jeg har hørt om at det kan tage mere end et år at komme sig ovenpå et langt stress/angst/depressionsforløb.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Lov om aktiv beskæftigelsesindsats:
"§ 68 d. En sygedagpengemodtager, som er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom, jf. § 7 i lov om sygedagpenge, og som ikke kan få forlænget sygedagpengene efter § 27 i lov om sygedagpenge, har ret til at få et jobafklaringsforløb ved ophør af sygedagpengene."

http://www.socialjura.dk/content-sto...atslov/#c94045
Der er godt nok meget lovstof, som man helst skal vide.
Og det er typisk når man ikke har overskud det er nødvendigt, så super fedt med dette forum til at hjælpe folk som mig. Tak for det og tak til alle
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat