Se enkelt indlæg
Gammel 11-03-2011, 10:19   #2
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Vedr.: Fagligt Forum

Citat:
Oprindeligt indsendt af hk12 Se meddelelser
hej alle, nu har min sag været oppe i kommunens faglige forum?? har søgt en §17 på foreliggende grundlag, og fik herefter opdateret min ressourceprofil, af en privat aktør, hvor konklusionen er at sagsbehandleren anbefaler at den bør overgå til en § 18, så røg min sag i kommunens faglige forum, hvor min sagsbehandler på kommunen nu siger, at de ikke vil behandle den efter §18, men efter §17 på grund af modstridende lægeoplysninger, og hvad de modstridende læge oplysninger var/er ville hun ikke oplyse om.

Nå!

1. Så ønsk i mail til sagsbehandler aktindsigt i indtryk af modstridende lægefaglige oplysninger i din sag jf. sagsbehandlers mundtlige oplysning, som sagsbehandler har pligt til at notere og præcisere i din sag - og give dig aktindsigt i på begæring - jf. notatpligt - og tal opfølgende med egen læge og med evt. speciallæger herom. Der kan evt. være sket misforståelser og forkerte fortolkninger af nogle lægefaglige oplysninger i fagligt forum, som dine læger kan hjælpe med at præcisere.

2. Og spørg sagsbehandler i mail, hvilke lægefaglige oplysninger, der alligevel mangler i din sag jf. fagligt forum i modsætning til oprindelig sagsbehandling i din sag m.h.p. konklusion, der peger på ftp. sag efter § 18. Jeg synes, der skal være vægt på oplysning og gennemsigtighed og kontinuitet i din sag, fordi du skal kunne følge med i sagsbehandling i din sag, i forbindelse med, du er skiftet fra ekstern sagsbehandling til intern sagsbehandling i din sag. (Læs herom i note 1 om Retssikkerhedslovs bestemmelse herom)


så min ressourceprofils konklusion skal laves om og derefter skal jeg godkende den og eventuelt komme med bemærkninger, før den ryger i pensionsnævnet,
skulle ellers have haft svar på min §17 ansøgning den 16-12-2010.

Hvis du opfølgende kommer med præciserende oplysninger fra egen læge og fra evt. speciallæger, der kan opklare evt. misforståelse/fejlfortolkning af lægefaglige oplysninger i Fagligt forum, skal konklusion vel ikke ændres.

men kan min sagsbehandler på kommunen og "faglige forum" underkende den konklusion som den private sagsbehandler aktør konkludere,

Ja - det kan de så.

og må den kommunale sagsbehandler hemmeligholde de modstridende lægeoplysninger som åbenbart er dukket op i min ressourceprofil for mig, efter sagen har været i "fagligt forum"

Jeg kan ikke forestille mig, at sagsbehandler må give dig upræcise mundtlige oplysninger om modstridende lægefaglige oplysninger i din sag - uden at præcisere disse mundtlige oplysninger i notat i din sag og opfølgende give dig aktindsigt i notat, så du kan følge med i din sag og hjælpe med at belyse din sag videre bedst muligt - jf. Retssikkerhedslov § 4 (note 1)
Ad note 1 om Retssikkerhedslov § 4 om kommunens pligt til at inddrage borger i belysning af egen sag:

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=132626

Sidst redigeret af Katharina; 11-03-2011 kl. 10:32.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat