Emner: Regler
Se enkelt indlæg
Gammel 15-04-2017, 17:38   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er behændigt at dine tal henviser til behandling efter et år og ikke på længere sigt som Merethe Nordentofts forskning også henviser til.
Men som jeg forstår det, så HAR trådstarter været i længerevarende behandling, og behandlerne er nu nået der til, hvor det konstateres, at tilstanden ikke bedres længere.

Så vidt jeg har forstået, så henviser du til at mange kan få det bedre via længerevarende behandling.
Ud fra at trådstarter har prøvet det, så lyder det desværre til, at vedkommende ikke er i den heldige gruppe der bliver helbredt.

"”Det er opsigtsvækkende, at så få danskere er klar over, at skizofreni kan helbredes. Lever man med skizofreni er man i forvejen ekstremt hårdt belastet – og skal man så oven i købet håndtere omgivelsernes uvidenhed og fordomme bliver det ekstra hårdt. I Psykiatrifonden arbejder vi derfor på at udbrede viden om psykisk sygdom – herunder skizofreni – så danskerne får et bedre grundlag for at håndtere psykisk sygdom. 60 procent af dem, der lider af skizofreni, lever faktisk et udmærket liv med deres sygdom.”"
http://www.en-af-os.dk/Nyheder/Press...ved%20det.aspx

Ja, hvis der mangler at blive afprøvet noget uden for behandlingssystemet, så vil de nok argumentere for ressourceforløb.
Kan jo være at der er nogen "lær at tackle skizofrenien" kurser, måske mangler bostøtte at blive afprøvet osv.

Men autismen er der jo også. Vi ved ikke graden af autismen, men den kan dog ikke helbredes. Det er jo en "lær at leve bedst muligt med det".
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat