Se enkelt indlæg
Gammel 18-08-2007, 14:22   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Problemet er, at kommunerne IKKE har fået penge nok af regeringen.

Kommunerne skal løse problemer med nedslidte skoler, nedslidte veje og gader, stigende antal ældre borgere, mere plejepersonale til vikarløn, urimelig lovgivning osv. osv.

Derfor er det socialdemokratiske forslag genialt, fordi man der som borger kan stille regeringen/kommunen til regnskab for, om man får det, der loves. Og det betyder i praksis, at det nytter ikke at love folk noget, hvis pengene ikke følger med.

Staten skovler penge ind og kan købe hele verden, mens kommunerne kæmper og kæmper med alt for få penge.

Kommunerne lider også af kontanthjælp med loft - eller måske starthjælp, hvor man IKKE har RÅD til at betale alle regningerne og derfor må "trække lod".

Men jeg vil dog give dig ret i, at nogle kommuner formår at overholde loven, mens andre ikke gør. Om det er forskellen mellem rige og fattige kommuner, eller om de prioriterer forskelligt, ved jeg ikke.

Men hvilket område bliver så sparet væk, som vi ikke hører om?

Jeg smider snart håndklædet i ringen, for jeg fatter ikke politik.

Folk dør af kræft på sygehusene, og så vil Brian Mikkelsen ofre millioner på et rockmuseum over en motorvej, som er proppet til randen.

Men det høster man sikkert mange af de unges stemmer på.

Som du sikkert kan læse, kæmper jeg for at forstå, men det kommer jeg nok ALDRIG til, så længe man prioriterer døde ting før mennesker.

Det skulle ikke undre mig, om der i næste uge kommer et drag over nakken til kommunerne, fordi de ikke har sørget for at få fleksjobbere i arbejde.

zuza er ikke logget ind   Besvar med citat