Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2011, 19:48   #30
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm.. Det her er da en... "interessant" situation...

Altså, da du i sin tid blev forlænget på 27.1.4, så må de jo have konkluderet, at din arbejdsevne enten er til fleksjob eller førtidspension... at de så ikke har nået at afklare dig indenfor de 26 uger, kan jo så ikke afholde dem fra at overføre dig til "ymerparagraffen", hvor de jo så må færdigt afklare dig...

Men... Lavede kommunen en fejl, da de første gang vurderede, at din arbejdsevne var varigt nedsat til minimum fleksjobniveau (og nej, ved godt at det ikke er en fejl for dig, men i de papirer der var dengang, var du da udredt tilstrækkeligt til at de kunne bedømme det?)

De jeg tænker er, at de måske har opdaget, at de ikke vidste nok dengang... og man må ikke rette en fejl med en anden fejl ift. lovgivningen. Dvs. at lavede de en fejl dengang, med deres vurdering, så må de ikke gentage den fejl, ved at overføre dig til ymerparagraffen.... Ved ikke om det evt. er det de er ude i?!?

For bottom line, har de een gang vurderet, at din arbejdsevne er nedsat til minimum fleksjobniveau, så kan de ikke løbe fra det, med mindre de rent faktisk lavede en reel fejl dengang. Og har de ikke det, så har jeg meget svært ved at se, at du ikke skal under ymeren... Og skulle det komme dertil, så er det i hvert fald helt klart det du skal påpege, når du skal klage over afgøelsen(erne).
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat