Se enkelt indlæg
Gammel 31-08-2013, 17:33   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man kan ikke tildeles ressourceforløb der er så åbne som du beskriver.

Spørgsmålene om hvad der skal til for at du kan vende tilbage på arbejdsmarkedet har du allerede besvaret i skemaet ang. rehabiliteringsforløbets forberedende del.
Dermed er dette ssørgsmål besvaret/kommenteret af rehabiliteringsteamet... ergo er det dem, der sætter dagsordenen for indholdet i dit forløb... det er ifølge lovgivningn ikke nok at sige at man skal se hvad der kan gøres på 5 år.

Enhver ændring i det overordnede formål for et sådan forløb, skal tilbage og vurderes af rehabiliteringsteamet.
Dvs. Finder man pludselig frem til efter et halvt år, at der er sket en markant forbedring/forværring, ja så skal man altså ikke vente i 5 år på at de skal vurdere igen.

Der skrives længere oppe at man bliver sat ind i nogle planlagte forløb... det er der ingen evidens for at sige, men det er muligt at nogen gør, hvis de har lignende problematikker... men man kan altså ikke bare plante nogen på et ressourceforløb uden relevans, for så er det atter en tur omkring rehabiliteringsteamet for at få oplyst hvilken vej man så skal gå.

Eks. Jeg har aldrig gået i gymnasium, selvom det på papiret kunne se ud til at jeg havde brug for det for at nærme mig arbejdsmarkedet, så ville det aldrig give mening at sætte mig igang med at få disse eksamener... det ville vær totalt til grin, for jeg har faktisk læst på universitetet og klaret mig fortræffeligt... men der skullesåmend nok sidde en lille SB et sted og synes at fruen her snildt kunne begynde en gymnasial uddannelse for at komme videre.

Rehabiliteringsteamet skal jo også henvise til ressourceforløb, med det for øje, om det er fagligt, sundhedsmæssigt eller socialt det halter, det er jo netop derfor alle disse forvaltninger sidder med i teamet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat