Se enkelt indlæg
Gammel 02-07-2010, 19:55   #27
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af igam1951 Se meddelelser
Kære Ragdoll !
Jeg har pension fra 2003.minimum pension er det ,de regner din brøk fra. i min tilfælde regner de 18/40 ( burde være 15/40 ) af 16.285 i 2010. de regner ikke brøken af kontanthjælp eller start hjælp.Vil tilføje at teoretisk beløbet er i mange tilfælde det minimum, man skal have, efter samordning af pensioner. Har en dom som omtaler det der med minimum og teoretisk-beløbet og art.46. Du har helt ret at de skylder dig penge.
Jeg er overbevist om at de har regnet den første gang rigtigt. Hvis din brøk har + 3 år. så det betyder at din kommune ikke regner dig under den person-kreds 1408/71 ar. 1 , stk a,b,. Hvad det drejer sig om mig , så skyder de mig mere penge end dig. og de er fulstændigt klar over det , derfor de har holdt min sag i 5 måneder. Det var i januar 2007 , tror jeg, at de 4Kommuner har bestemt at vi skal have kun op til netto folkepension beløbet ligesom folkepensionister.Jeg har en gang skrevet at de har bestemt det helt uden om Folketingen. Derfor når Den Dansk stat skriver til kommissionen, så bruger de ligesom eksempel fra vejledning 105, af 01.01.2003.
Jeg ved ikke så meget om den pension du har ( gamle regler ) men de plejer jo ikke at give mere end man skal have . Har du ikke skrevet klage når du har fået mindre.
hilsner
H.M.Andersen
Da jeg først kom tilbage til Danmark i november 2007 efter 6 år i udlandet (jeg fik pension i 1995). Skal der jo kun regnes de 2 år og 7 måneder med, som er gået siden dengang. Jeg spurgte dog dengang til at få mit supplement tilbage som jeg havde før jeg rejste væk, og det fortalte de mig at det kunne jeg godt glemme alt om for jeg var jo gift nu.

Men hvis minimumsydelsen, er lig med din danske + din udenlandske pension, hvorfor så overhovedet have en Artikel 50 omhandlende et supplement?

Og jeg kan ikke se at jeg ikke hører under artikel 3?

Jeg har nu skrevet til Europa Direct for at bede dem om at fortolke artikel 50 for mig.

For hvis det er rigtigt er minimumsydelsen i Danmark 1/40, ellers har jeg da totalt misforstået noget.

Jeg forstår ikke helt det med de 3 år, betyder det at man altid skal have lagt 3 år til sin faktiske opholdstid i Danmark, og siden hvornår er det indført, kan det være efter at jeg fik tilkendt pension.

Det kan måske forklare at min pension på et eller andet tidspunkt blev sat op fra 27/40 til 30/40 uden at jeg ved hvorfor?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 02-07-2010 kl. 19:59.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat