Se enkelt indlæg
Gammel 11-05-2013, 14:52   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Folk med diagnosen "Hypokonder" er lige så syge som alle andre, omend ikke mere.
De har ofte sværer ved at leve med deres sygdom, fordi de møder et sundhedsvæsen, der er enormt trætte af dem.
"Hvad sagde jeg ..." som der stod på hypokonderens gravsten ... den vinkling morede vi os meget over på et tidspunkt under Marianne Rosendals ph.d. forsvar 8-)


Citat:
Kan det være meningen at de også her på K10 skal møde samme modstand ?
Du skal da være hjertelig velkommen med din hypokondri her på K10 ... og vi skal da nok behandle dig godt.

Men vi taler altså om en estimeret prævalens på vel omkring en 0,2 - 1,3% ... så der er næppe mange med den lidelse her på K10 ...


Citat:
Hvis det var mig der prøvede at slippe af med så alvorlig sygdom, så ville jeg løbe skrigende væk over nogle af de kommentarer, der kommer herinde om hvor håbløse de læger der prøver at hjælpe dem er.
De læger er kun håbløse, hvis de overdriver: prævalensen og i stedet ser spøgelser alle vegne ... evt. med et sundhedsøkonomisk afsæt og tilsynsmyndighedens og ansvarlige ministers "blå stempel".

I værste fald kan det vel udvikle sig til en tvangstanke hos de læger ... og så bør de have hjælp herfor ...


Citat:
Det kan godt være at der er nogen her inde der føler sig fejlagtigt placeret i diagnosen, men det berettiger jo ikke til at tale om hypokondri på en måde så dem der er ramt, af denne alvorlige sygdom, bliver nødt til at krype i et hul af skam.
Kom du bare op af hullet igen - du bør ikke tage den generelle kritik rettet imod området personligt ;-)

Det er den overordnede substans alt for alvorlig til ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat