Se enkelt indlæg
Gammel 20-02-2009, 19:55   #10
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej TinaW og Velkommen til

Nej, der findes ikke noget der hedder midlertidig førtidspension, det eneste der ligner er en førtidspension med revurdering, men det går jo altsammen efter Arbejdsevnemetoden med Ressourceprofil osv. men Du skal da som minimum tilkendes flexjob og helst straks, din arbejdsevne burde være erkendt varigt begrænset, det eneste alternativ er en §17 ansøgning om ftp på det foreliggende grundlag, så skal Du fortsætte på den nuværende ydelse indtil ansøgningen er afgjort, og den tror jeg Du vil få afslag på sålænge man ikke har erkendt tilstanden stationær , altså uden udsigt til bedring. På trods af dette ville jeg mene Du skulle have ftp, men systemet er jeg ikke herre over
Jeg synes Du skal snakke med den HK rådgiver og så evt. socialrådgiver Du har om at få en afgørelse på en evt. fleksjobansøgning, så kan Du da få ledighedsydelse indtil Du føler tingene er låst lidt mindre.
Er din arbejdsevne så til den tid ikke bedre, og behandlingsmuligheder afklaret kan Du så søge en §18 med hjælp fra kommunen, hvis De tilslutter sig, ellers kan Du ikke miste ydelsen ved en §17, det der er skidt lige nu er hvis Du havner på kontanthjælp inden Du får søgt en evt. fleksjob, så får Du kun kontanthjælp indtil Du har været i fleksjob mindst 9 måneder, for at opnå ledighedsydelse som er højere.
Jeg håber Du ikke bliver skræmt af det her, søg videre herinde, der er mange historier Du kan få lidt eller meget ud af, og støtte kan Du altid få hos os, her er lidt at begynde med

Håber Du finder inspiration og mod til at få, eller kæmpe for, en god løsning for Dig

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat