Emner: Råd søges
Se enkelt indlæg
Gammel 26-04-2017, 14:59   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Jeg har lidt spredte kommentarer, skriver fra mobil.

De nye diagnostiske enheder er bl.a. Diagnostisk Center Bispebjerg. Spørgsmålet er om det var der du blev CT scannet. Hævede lymfekirtler kan sidde i maven og brystet hvor man ikke kan se eller føle dem. De kan trykke på organer, hvilket så kan give symptomer alt efter hvad de trykker på. Radiologerne på Bidpebjerg burde dog have set det, hvis der var noget.

Problemet med at blive henvist til privatpraktiserende neurolog er at der er frygtelig lang ventetid, de har ikke adgang til scanninger etc men skal henvise til hospitaler (mere ventetid), mange dårlige og uengagerede, har lige været igennem runden med min datter. Der er også gode neurologer på Glostrup (min ven har været der), så klag over den dårlige kommunikation og bed om en anden. Gør det med det samme, du skal ikke spilde tid.
Reumatologer og neurologer på Glostrup samarbejder og er opmærksomme på hinandens specialer. Så det er ikke et dårligt sted. Hold fast i det, også selv om du har været uheldig med en læge.

Godt at Astra har sendt billeder, har de også skriftligt beskrevet mistanke om sklerose?

Forstår godt at du er træt. Kontakt lægevikaren, du havde god kontakt til. Vigtigt at udnytte kontakten inden han/hun forsvinder!

Min vens symptomer er bl.a. nervebetændelse i ben og hænder (har også haft smerter og problem med at bøje knæ), hudproblemer, stofskifteproblemer, øjenbetændelse, gigt- og allergiske symptomer.
Tak til Gunvor, strandpigen og øvrige .

Vedr. CT,. scanning var det kun hoved og nakke der blev scannet, da hovedformålet var at finde årsag til svimmelhed.

Den lægevikar var i mit gamle lægehus, så det kan jeg ikke.
Hanvisningen er helt tilbage fra efteråret 16, så da dagen i mandags endelig oprandt var det bare som at få koldt vand i hovedet.

Med hensyn til den nye enhed på Bispebjerg, er det så ikke den klinik for funktionelle lidelser der begynder her i juni?

Her har Bente Stenfalk jo undersøgt at hovedparten af de læger der ansættes er psykiatere, så nej, tak.

Jeg er stadig rystet,men har taget alle jeres gode råd til mig.
Skal dog lige overveje præcis hvordan jeg skal gribe det bedst an.
Jeg er lidt bange for, at blive betragtet som besværlig og så slet ikke blive hørt fremover.

Tænk hvis læger stadig nægtede at vaske hænder efter hver fødsel, som de var for fine til i 1800 tallet.
Tænk, hvis de stadig mente, at mæslinger var guds straf o.s.v.

Læger bør tillære sig lidt ydmyghed og ikke betragte patienter som sinker.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat