Se enkelt indlæg
Gammel 02-08-2016, 16:10   #1
Bamze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bamze er ny på vejen
Mulig asperger

Hej

Jeg er 42 år, men har først nu læst om asperger, efter at andre har sagt, at de tror at jeg har asperger.

Jeg har altid haft svært ved at passe ind. Jeg kan se, at meget af det passer på mig. Jeg har lige taget AQ og EQ test som viser hhv. 86% og 13%.

Jeg har fornylig været ved egen læge som ikke mente jeg skulle videre til psykiater, selvom jeg foreslog det. På det tidspunkt nævnte jeg dog kke noget med asperger. Jeg har så siden fået ny tid ved lægen, som vil udrede mig ved næste møde. Men kan en helt almindelig læge det ?

Jeg har fået anti depressiv medicin i 6 år, som jeg nu er trappet ud af, da det ikke kun er positivt at tage det. Jeg tror nu også der ligger noget andet bag, hvorfor jeg får nederlag hele tiden.

Jeg har kun lige præsteret at tage en datamatiker uddannelse tilbage i 1999 med 6,5 i snit, da det var meget tørt at læse alle de bøger. Siden da jeg haft mange små jobs på ca. 1 års varighed og 1-2 års ledighed ind imellem. Så jeg føler ikke, at jeg passer ind nogen steder, og føler at jeg har brug for hjælp til at komme videre. Nu har jeg snart været ledig et år igen. Jeg har desuden ikke rigtig arbejdet fuldt ud med datamatiker uddannelsen, da jeg har arbejdet med kundeservice, it-support og lidt webudvikling. Ikke det store programmering som jeg nok burde gøre gemt godt væk i et hjørne for mig selv. Jeg har bare aldrig fået chancen. Jeg har det også meget dårligt med stress.

Jeg er ikke særlig social, men har forsøgt mig lidt med single klub. Det er bare ikke mig, da der er for meget larm omkring det. Jeg har heller ikke mange venner.

Hvordan kommer jeg videre i systemet ? Jeg har på fornemmelsen, at lægen bare vil sige, at det har jeg ikke, og så slutter den vel der, medmindre jeg selv gør noget mere ? Jeg tror bare at det kan hjælpe mig videre til måske at få et fleksjob, hvis jeg får den diagnose, da jeg åbenbart ikke kan finde et varigt job selv. Skal jeg nævne det til jobcentret, når jeg er på dagpenge ? eller risikerer jeg så bare at ryge ned på kontanthjælp før min dagpengeperiode udløber ? Men omvendt så sker der vel ikke noget som helst før jeg er på kontanthjælp, og jobcentret forsøger at få mig i gang igen ?
Bamze er ikke logget ind   Besvar med citat