Se enkelt indlæg
Gammel 22-02-2008, 16:25   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
der står her...( har ikke rettet stavefejl)

Velkommen til SR-Bistands netbrevkasse
6/26/2003Sagsbehandling

Sagsbehandlerskift

Spørgsmål
Min mand og jeg er utilfreds med vores sagsbehandler. Vi kontaktede hendes chef, og fortalte, at vi gerne ville have en ny sagsbehandler. Hvor vi får af vide, at det kan vi ikke, da de kun er 2 (hvad hun mener med det, hved jeg ikke) Vores spørgsmål er så, har vi ikke rat til en ny sagsbehandler, når vi beder om det? og hvem skal man henvende sig til?

Svar
Ifølge Retssikkerhedslovens §4 skal kommunerne tilrettelægge deres sagsbehandling, så borgerne har mulighed for at medvirke i deres egen sag. Hvis man læser vejledningen til denne paragraf, står der, at tillid og en god dialog er af stor betydning for denne mulighed for at medvirke. Dette bør kommunerne være opmærksomme på, og de bør derfor, når det er muligt, og ønsket er velbegrundet, imødekomme et ønske om sagsbehandlerskift. Alt dette betyder, at I ikke har et egentligt krav på at få en ny sagsbehandler, når I beder om det, men at kommunen bør efterkomme jeres ønske, hvis det er muligt. Måske kan det hjælpe, hvis I helt konkret kan påpege, hvorfor I slet ikke kan samarbejde, eller hvorfor I slet ikke har tillid til jeres nuværende sagsbehandler.

Så de burde imødekomme dig når du beder om det og din begrundelse er ggod nok skulle jeg mene Lena.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat