Se enkelt indlæg
Gammel 20-09-2010, 20:40   #9
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Leduce.

Jeg synes helt sikkert, du skal klage indenfor 4 ugers fristen. Start med at søge aktindsigt i det sagsmateriale, der ligger til grund for afslaget. Gå så systematisk frem og fremhæv alt det, der peger på pension - sagsbehandlers anbefaling - lægeudtalelser - rapport fra arbejdsprøvning - og en beskrivelse af din hverdag.

Jeg hjalp en tidligere kollega med at skrive en klage - pensionsnævnet ændrede afgørelsen. Hun fik pension med tilbagevirkende kraft - 3 uger efter at klagen var indgået.

Hvad siger den sagsbehandler, der indstillede dig?

Hvis dine sygedagpenge ophører på grund af afslaget, kan du lige så godt prøve at søge pension via §17.

Hvis der er forlængelsesmuligheder i dine sygedagpenge, synes jeg, du skal lægge en plan sammen med din sagsbehandler. Der står jo tydeligt i afslaget, at der mangler dokumentation for ubetydelig arbejdsevne osv.

Håber, du kommer videre - og det er vigtigt, du klager.

Mange, der får afslag (og det sker efterhånden tit), orker ikke at klage - dermed udelukkes muligheden for at få afgørelsen ændret.

Hvis alle, der var indstillet af sagsbehandler, klagede - i tilfælde af afslag - tror jeg, der ville komme mere fokus på, hvorfor afslag gives oftere nu - end tidligere.

Håber det bedste for dig.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat