Se enkelt indlæg
Gammel 29-07-2017, 14:39   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lov om aktiv beskæftigelsesindsats:
"§ 68 a. Personer under 40 år, der har komplekse problemer ud over ledighed, der ikke har kunnet løses gennem en indsats efter denne lov eller efter lov om aktiv socialpolitik, og som kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter denne lov og sociale eller sundhedsmæssige indsatser, skal tilbydes et ressourceforløb, jf. dog stk. 2. Det er endvidere en betingelse, at personen

1) har modtaget længerevarende offentlig forsørgelse,

2) har deltaget i tilbud efter denne lov eller revalidering efter kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik uden at have øget tilknytningen til arbejdsmarkedet, eller

3) at kommunen vurderer, at der er behov for en længerevarende indsats, før der kan fastsættes et konkret beskæftigelsesmål.

Stk. 9. For personer over 40 år gælder stk. 1-7 tilsvarende. Hvis personen ønsker det, kan kommunen tilbyde mere end ét ressourceforløb. Der kan alene gives ressourceforløb frem til det tidspunkt, hvor personen når folkepensionsalderen."

Og formuleret på en lidt bedre måde (synes jeg)
"Et ressourceforløb er til personer, der har komplekse problemer ud over ledighed. Det kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og sociale eller sundhedsmæssige indsatser.

Det er en betingelse for at være omfattet af målgruppen for et ressourceforløb, at den indsats, der er nødvendig for borgeren, er tværfaglig. Det vil sige en indsats fra forskellige dele af den kommunale forvaltning, men ikke nødvendigvis også en indsats fra sundhedsvæsenet.

Det er tillige et krav, at personen

1) har modtaget længerevarende offentlig forsørgelse,

2) har deltaget i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller revalidering efter kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik uden at have øget tilknytningen til arbejdsmarkedet, eller

3) at kommunen vurderer, at der er behov for en længerevarende indsats, før der kan fastsættes et konkret beskæftigelsesmål."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168066

----

En af de ting jeg tænker at I kan prøve at lægge vægt på, er delen med "helhedsorienteret forløb med kombination af indsatser"
Her tænker jeg netop genoptræningen, og senere stille og rolig igang med afklaring af arbejdsevne, med støtte fra mentor.

Operationen er jo kommet senere, så det er da en ret ny og relevant ting i sagen.

Ang dokumentation til rehabiliteringsteamet, så skal der laves en "LÆ265". Den skriver praktiserende læge.
Derfor kan det være en god idé, at sørge for at praktiserende læge, har papirer fra andre relevante behandlere.
Hvis man fejlede noget psykisk og gik til psykiater, så få psykiater til at sende udtalelse til egen læge. Hvis din mand har en speciallæge ift operationen, så få vedkommende til at sende en udtalelse til egen læge. Osv osv

Så kan man nemlig sikre sig på den måde, at de helbredsmæssige oplysninger kommer med
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat