Se enkelt indlæg
Gammel 14-03-2010, 12:38   #7
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhh, I er simpelthen nogle skattemennesker... Det er så rart at få støtte, når man selv er ved at give op!!

Jeg prøvede at bruge den § som hejdien nævner:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus. " citat slut.

Dog ikke stk 2 i §. Men mhp § mener kommunen jo så at min læge har stoppet for den mulighed. jeg havde ikke lige "læst" at der stod erhvervsmæssig beskæftigelse - den § vil jeg HELT klart slå på igen.

Jeg mener det var i august 09 jeg blev henvist til Gentofte og har fået besked på at det TIDLIGST blir april jeg blir indkaldt. Nu skal behandlingen jo overflyttes til Århus, jeg skal til min nye læge på torsdag og snakke med hende om dette. Hvordan skal jeg skrive det ind i anken?

I er sq guld værd - både på forum og de private mails - tak

Hov forresten...

Jeg har jo fulgt med i de andre tråde herinde, og har bla set den med principafgørelse på §28. Og det virker jo desværre ikke som om der er nogen. jeg har nævnt den § i min mail til dem i sidste uge og har tænkt mig at slå på den igen.

men det jeg ikke forstår og som egentlig er mig spørgsmå... HVORFOR have den §, hvis den alligevel kan tilsidesættes, efter kommunens ønske? Jeg har jo ikke selv VALGT ikke at gennemføre en arbejdsprøvning, det er anden aktør samt kommunen der har valgt det fro mig.. Og dermed også dem der sætter en stopper for min evt tilbagevenden til arbejdsmarkedet...

Og kan jeg på nogen måde få ind, at de burde give mig førtidspension med revurdering om 2 år? Jeg er jo ikke helbredsmæssig afklaret, så ved godt jeg egentlig ikke kan få det, men som jeg læser § og diverse tråde, burde jeg et eller andet sted kvalificere mig til den ydelse...

jeg vil prøve at bede om udsættelse, bare en uges tid. Så kan jeg se OM DUKH evt kan hjælpe mig og vigtigere er, at jeg kan komme til min nye læge og få startet hendes og mit samarbejde...

Øv at være syg......

Sidst redigeret af Stezu; 16-03-2010 kl. 14:00. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat