Se enkelt indlæg
Gammel 19-10-2017, 09:31   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Troldurt Se meddelelser
Nu tænker jeg at jeg vil skrive til min sagsbehandler og bede om referat af sidste møde, det har hun ikke sendt, selv om jeg bad om det inden mødet og fik en bekræftelse fra hende om at hun nok skulle sende det.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Troldurt Se meddelelser
Og jeg skal nok vende tilbage, med det med aktindsigt.
Jeg synes du skal starte med, at anmode om aktindsigt.
Aktindsigten er sådan set grundlaget for det hele, og af aktindsigten bør det fremgå hvad der er talt om, og aftalt, på samtlige af jeres møder.

Sagsbehandlerne har notatpligt, og d.v.s. at efter hvert møde/telefonsamtale m.m. skal de notere i sagen hvad der er talt om og aftalt.

Her første gang anmoder du bare om fuld aktindsigt.
Fremover gør du det, at hver gang der er sket noget i din sag (møder, telefonsamtale, indhentning af lægepapirer m.m.) så beder du om aktindsigt "siden sidst". Du printer den almindelige anmodning om aktindsigt ud, og så tilføjer du datoen for sidste aktindsigt.
Fordi, at hvis man beder om aktindsigt i akter, som man allerede har fået aktindsigt i, så må kommunen gerne opkræve betaling for disse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Troldurt Se meddelelser
Hej Vovse

Mener du så også at jeg kan og bør anke afslaget, på at få hjælp til mine Psykiske problemer?
Ja.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Du spørger om du også bør anke afslaget om hjælp til psykiske problemer, jeg vil mene ja, altid hvis du ansøger om noget og får afslag skal du anke, det er muligt at du ikke får noget ud af det men det kan jo ikke skade vel?
Når du anker en afgørelse skal du aflevere anken på kommunen, og her skal du være obs på, at ankefristen er 4 uger. Du bør bede om kvittering for, at de har modtaget den (det er før set, at ting er forsvundet i kommunerne).
Herefter har kommunen 4 uger til, at genvurdere sagen, altså overveje, om de kan ændre deres afgørelse.
Hvis kommunen fastholder deres afgørelse skal de videresende sagen til ankestyrelsen, som så skal kigge på den, og komme med deres vurdering/afgørelse.
Når ankestyrelsen har modtaget sagen skriver de til dig, at de har modtaget den, og de skriver også hvor længe du kan forvente, at det tager for dem, at behandle sagen, og du skal ikke blive forskrækket over, at det kan tage 6-12 mdr.
Når du har modtaget brevet fra ankestyrelsen om, at de har modtaget sagen, så bør du bede om aktindsigt hos ankestyrelsen, så du kan tjekke, at kommunen har sendt alle relevante oplysninger med.
Hvis du i denne aktindsigt kan se, at der er noget kommunen ikke har sendt med, så kan du selv sende det til dem, eller bede dem om, at indhente det fra kommunen. Og her er det jo så en fordel, at du har fået aktindsigt i kommunen, så du har helt styr på hvad kommunen har om dig.

Nogle gange kommer ankestyrelsen frem til samme resultat som kommunen, men ofte er ankestyrelsen bedre til, at forklare hvordan og hvorfor de er kommet frem til resultatet, og når man får en ordentligt forklaring er det nogle gange nemmere at acceptere afgørelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat