Se enkelt indlæg
Gammel 27-04-2012, 10:34   #1
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Sclerose og fleksjob.

Hej alle på K10.
Jeg har lidt spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med.

Min søde veninde har fået scelerose og har de sidste 2½ år klaret sig selv med små jobs o.l.. Nu er hun så nået dertil hvor hun ikke magter at arbejde fuldtid, og har idag været på kommunen og tale med en SB.

Hun er mobil, men har balanceproblemer og kan heller ikke gå ret langt, ligesom hun ikke kan løfte, har koncentrations og hukommelsesbesvær m.v..
hun får jævnligt en ordentlig røvfuld binyrebark samtidig med hendes scelerose medicin, og hun har i lang tid ikke kunne hænge sammen når hun kom hjem efter en vagt.. og det er jo ikke holdbart for hende mere..

SB siger at hun skal i afklaring, og her tænkte jeg jo straks Reva, men næ nej.
Hun bliver sendt i noget der hedder Spor, et fuldstændig formålsløst tilbud, hvor hun kan spille wii eller løbe en tur på et løbebånd hvis hun føler for det Ting hun ikke engang vil være i stand til. Hun kan også vælge at arbejde med computer, og hun spurgte så om det var noget hun ville få bevis på at hun havde arbejdet med, så hun kunne bruge det senere, men SB sagde at det kunne man sandelig ikke når man var på KH..

Kan hun ikke bede om at komme på Reva for en bred afklaring? eller skal hun igennem det fuldstændige tåbelige forløb som SB siger?

Hun er på kontanthjælp p.t, og har for så vidt altid prøvet at klare tingene selv for netop ikke at komme ind i det her cirkus.

Hvis hun vil søge om et fleksjob hvad skal hun så gøre?

Håber at I ved en masse, som jeg så kan fortælle hende senere idag når hun kommer forbi
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat