Se enkelt indlæg
Gammel 05-08-2018, 17:29   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Efter dit såkaldte møde med det rehabiliterende team må du have modtaget noget på skrift, som at de vil have din læge til at henvise dig til psykiater?

At det er skrevet på kommunes papir, beviser vel ikke hvorfra lægen kommer?

Jeg ville nægte hvis det virkeligt var det rehabiliterende team du mødte at gå med til dette for det rækker din sag ud og er ulovligt. Skal det rehabiliterende team bruge en psykiatrisk virdering må de henvise til regionens kliniske funktion. Det er loven klar om kun din praktiserende læge samt klinisk funktion

Har du nogle beviser på at det var det rehabiliterende team du mødte fx udfyldt forberedende skema, skriftlig indkladelse til mødet eller ligende, for det lyder mere og mere som om du har været ved det “screenings team” som mange jobcentre har som tjekker om alt er klar ifht papirer, undersøgelser mm inden man møder det rigtige rehabiliterende team.

Hvis det var det rigtige rehabiliterende team ville jeg skrive en klage over teamets sammensætning med kun en mødeleder og en kommunal lægekonsulent. Det rehabiliterende team skal være tværfagligtsammesat (https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...iliteringsteam) samt være repræsenteret ved en sundhedskoordinator fra regionens kliniske funktion.

Derudover klage over at de beder din læge henvise dig til en psykiatrisk vurdering til brug i teamet, når loven klart angiver at skal de bruge noget lægeligt skal de have det lavet (og betale ) ved klinisk funktion ikke andre steder. Råder klinisk funktion ikke selv over den lægelige kompentence til din sag, finder de selv en læge der kan.

Det er vigtigt at du laver denne klage, for afviser de den, skal den sendes i ankestyrelsen, hvilket vil være godt hvis de ikke har fulgt lovgivningen.

Ellers er jeg bange for at de kan tage røven på dig ved i fx et sagsanlæg at sige at det ikke var et rehabiliterende team, men et screenings team der tjekker at alt til sagen er tilstede

Min sag var også igennem et sådan “uofficielt” team og det er vist meget almindeligt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat