Se enkelt indlæg
Gammel 12-07-2013, 12:03   #1
Snøffe
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
Snøffe er ny på vejen
Hvilke regler gælder.

Halløj inde på k10.

Uha hvor skal jeg begynde. Jeg fik diagnosen paranoid skizofreni i juli 2012 efter 3 indlæggelser på psykiatrisk hospital med flere bæltefikseringer og slemme psykoser. Det er det værste jeg nogensinde har prøvet puha. Jeg har nu været på sygedagpenge i 52 uger og står til at miste dem d. 1 august. Jeg er med i opus, som er et tilbud for skizofrene.

Kommunen vil ikke forlænge mine sygedagpenge(ved ikke hvorfor) og har ikke modtaget et afslag endnu, da de venter en status fra min psykolog inde fra opus. Hos opus mener man derimod at jeg stadig er berretiget til forlængelse af sygedagpenge 13 uger af gangen. Hvad skal jeg forholde mig til? På hvilket grundlæg kan de stoppe mine sygedagpenge?

Jeg vil rigtig gerne have et arbejde igen, men vil for enhver pris ikke være syg igen. Jeg står i øjeblikket og skal langsomt til at starte op i en arbejdsprøvning igen, men jeg er meget modtagelig overfor stress og kan ikke arbejde så mange timer endnu.

Jeg har nu søgt kontanthjælp, men ville selvfølgelig gerne have forlænget mine sygedagpenge. Jeg har læst indlæg herinde, men syntes ikke jeg kan finde ud af reglerne herfor og især de nye regler. Jeg har ikke udfyldt nogen ressourceprofil. Er det en fordel?

Har i nogle tips og råd til en forvirret tosse?

Hilsen Snøffe
Snøffe er ikke logget ind   Besvar med citat