Se enkelt indlæg
Gammel 11-02-2011, 08:58   #20
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg har lige læst din tråd igen, og forsøgt at træde lidt tilbage for at få lidt overblik. Vi har rigtig mange paralleller, og jeg vil gerne kunne rådgive dig, så du undgår nogle af de fælder, jeg faldt i
http://www.k10.dk/blog.php?b=880
Kære Tassi

For det første tusind tak for din omsorg og konstruktive råd, som jeg tager til efterretning.

Jeg er aldrig blevet officielt udredt for aspergers, men er dog udredt hos en dygtig psykiater/overlæge med specialle i bl.a. ADHD, men som en god veninde siger, de opdager nødvendigvis ikke hvis der evt. er autisme også. Så mine autistiske træk er noget jeg selv gætter mig til, både efter hvad jeg har læst mig til og så sammen med min gode veninde, som selv har ADHD og i øvrigt er ved at blive udredt for Aspergs. Men hvad forskeld skulle det evt. gøre også at få en aspergs diagnose på? For mig er de to tilstande meget ens og min medicin for ADHD (straterra) har sådan set virket godt. Så derfor tror jeg også at skånehensynene vil være de samme, da disse vel skal laves udfra personen og ikke diagnosen og ADHD og Aspergs har jo en stor overlap.

Når det er skrevet er jeg ved at fatte min egen afmægtighed, at jeg måske ikke kender min krop og mig selv så godt som jeg troede. F.eks har jeg tideliger forsvoret at jeg skulle kunne få en depression og ja der er jo ihvertfald lige noget jeg ikke har fattet. Jeg er som sagt henvist til amb. psykiatrisk afdeling og her håber jeg godt nok jeg bliver grundigt udredt, for f.eks. bi-polar og muligvis aspergs jeg ved ikke om de kan det?

Mht. agtinsigt er jeg godt klar over at der ingen vej er uden om det, om ikke andet kan man jo her klage hvis der mangler noget. Det kan man ikke med en partientjournal, det har jeg prøvet det kommer der intet ud af, andet end alverdens grundløse beskyldninger.

Jeg er langsomt ved at sætte mig ind i lovgivningen og heldigvis så er jeg rimelig god til at sætte mig ind i den slags omend noget må læses et par gange.

Så har jeg jo en del erfaring fra min datters sag og ved at man er nød til at holde dem i ørene HELE tiden ellers går alt i stå... Hvad vi ikke har fået af lovninger om forskellige undersøgelser, som lægen godt nok ikke lige har bestilt... Så går man bare og venter og venter...på ingenting! De siger simpelthend hvad som helst bare for at slippe af med en, jo jeg kender det. Eller at man bliver kastet frem og tilbage imellem to sygehusafdelinger. Åhh jo, jeg ved at efter 14 dage fra henvisning SKAL partienten have en tid. Det komunale system er jo ingen undtagelse, slet ikke.

Men jeg skal nok passe godt på mig selv og prøve at lære hvad jeg ikke kan holde til. Er godt klar over at den motoriske konstante uro ikke er tegn på noget godt, når man f.eks. vågner om natten og slet ikke kan ligge stille. Jeg har to dejlige børn og mand som jeg skylder at passe på mig selv.

Jeg vil læse din blog, helt sikkert. Tak
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat