Se enkelt indlæg
Gammel 10-07-2017, 14:13   #79
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Hejsa
Lige en opfølgning på min nevøs sag....
Han er kommet i resurceforløb på 5 år, hvor odense kommune har købt en psykolog fra væksthuset Odense, som skal give løsninger og lidt værktøj til at få angsten til at forsvinde.

Lige inden Rehabilitering team, ringede de fra Kommunen og sagde at min nevø skulle til yderligerer en test, på Odense sygehus , Oligfriniafdelinge ( psykisk)
Overlæge nyder fra lavede en ny vudering, hvor hun bla, siger at man aldrig kan behandle en mentalt retarderet med terapi, da han ikke kan modtage kognitive terapi, og at de tilråder at blive boende på bo sted altid. Og at de ikke kan se der er en arbejds evne at hente.
Alligevel, giver rehabilitering team ikke førtidspensionen, men sender ham i recurseforløb, hvor de tilkobler ham væksthuset.
JEG ER DYBT RYSTET.
Det er måske en ringe trøst, men jeg har pt min anden mentor fra væksthuset i Odense (den første blev hyret af kommunen til en anden opgave, derfor anden mentor).
Og de er begge super søde! Må sige at jeg kun har gode erfaringer med mine forløb ved væksthuset. Jeg har haft tilknyttet mentor der fra under hele mit 2-årige ressourceforløb, der forhåbentligt snart ender ud i fleksjob.

Så det kan være at den mentor han får fra væksthuset, kan være et redskab for jer, i kampen mod kommunen

(Mit ressourceforløb slutter egentlig først til november, men skal ind til teamet til august, fordi vi blev færdige med indholdet før tid)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat