Se enkelt indlæg
Gammel 14-11-2016, 17:43   #9
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Jeg fik brystkræft i 2013 og fik en brystbevarende operation. Der var spredning til den første lynfekirtel, så de fjernede alle i højre arm. Fik 6 gange kemo og 25 gange stråler.

I dag er de største udfordringer smerter i højre arm (bliver hurtigt værre når jeg bruger den), koncentrationsbesvær, træthed (sover/hviler1-2 timer hver dag) og glemmer.

Min læge sendte mig på smerteklinik og det er det bedste der er sket under mit forløb. Min onkolog blev ved at fastholde at jeg ville kunne vende tilbage til ordinært arbejdsmarked - på trods af at jeg efter en jobpraktik på næsten 6 måneder stadig kun kunne arbejde 2x3 timer uge..

Nu er jeg blevet visiteret til fleksjob 5 timer om ugen fordelt over 2 dage og min effektivitet er omkring 50% og så er der en masse skånebehov.

Jeg har meldt mig ind i senfølgerforeningen og det er fantastisk at snakke med nogen som ved hvad man taler om fordi de selv har været gennem et lignende forløb. https://www.cancer.dk/senfoelger
Vildt at der stadig er kræftlæger, som ikke tager senfølger alvorligt. Nogle læger synes man er utaknemmelig, hvis man nævner senfølger. Jeg er dybt taknemmelig over at have overlevet men jeg er bare ikke rask og normalt fungerende. Der er efterhånden meget forskning på området.
Jeg er også medlem af Senfølgerforeningen :-)
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat