Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2014, 21:34   #1
KDyS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
KDyS er ny på vejen
FTP eller ej, er ved at gi i panik over systemet

Kort om mig 48 årig mand, der i øjeblikket sloges om kommune vil sende mig videre til FTP eller andet.

Jeg har haft et hårdt arbejdsliv indenfor byggebranchen og sloges idag med slitage i led derfra, ud over dette har jeg siden 2004 sloges med svært iskæmisk hjertesygedom og talrige blodpropper "sidste i November 2012" og over 16 - 20 stent indlagt i mine hovedekranspulsåre, som i dag påvirker min hukommelse.

jeg har sloges med norddjurs kommune da de har smidt min ansøgning væk og derefter er jeg februar flyttet til herning kommune.

Nu har jeg været igennem en del undersøgelser ved psykolog og fået en general helbredsundersøgelse hos egen læge.

Min egen læge skriver bl.a følgende om mig.

Almen dårlig funktionsniveau med åndenød og træthed ved fysisk aktivitet som alm gang (NYHA III)
Nedsat hukommelse, konsentrationsevne, indlæringevne og hurtig trætbarhed, både mentalt og fysisk.
Patient helbredstilstand er kronisk og stationær, Funktions duelighed vel ikke kunne bedres.
Arbejdsevne er i svær grad varigt nedsat og lægeligt anses det formålsløst af forsøge et ressourceforløb.

Den 3 timers psykologiske test fylder 13 sider "har fået en kopi" som jeg ikke kan forstå meget af.


jeg har nu modtaget en besked fra kommunen :

Beklager det sene svar.

Ja, jeg har fået svar fra lægekonsulenten. Han skriver følgende.

"
Det drejer sig om en 48-årig mand på kontanthjælp.

Der foreligger lægekonsulentnotat af 11.09.2014, hvortil der henvises. Som ønsket har pgl. efterfølgende fået foretaget en psykologisk undersøgelse for at vurdere, om det alvorlige hjertesygdomsforløb har påvirket pgl. kognitivt.

Det fremgår af attesten, at pgl. klarer prøven relativt fint. Det, der nok bekymrer psykologen mest, er om pgl., efter at have været på kontanthjælp i så lang en periode, har mistet evnen til at være på arbejdsmarkedet.

Pgl. vurderes som psykisk skrøbelig.

Jeg synes ikke, at der kan være nogen tvivl om, at pgl.s funktionsniveau er varigt nedsat, men kun en afklaring kan vurdere, om det er til det ubetydelige.

Hvis man vælger afklaring, må det efter min opfattelse være i en ikke fysisk belastende arbejdsfunktion i et roligt af afstressende miljø med få mennesker.

Lægekonsulent xxx"


På baggrund af dette notat, kan jeg tilbyde dig følgende:

1) En 6 ugers afklaring på CEB (Center for erhvervsafklaring og beskæftigelse), med en evt. ergoterapeutisk funktionsvurdering, hvis det bliver relevant. Derefter en relevant praktik, hvor din arbejdsevne kan afklares.
2) Eller vi dropper de 6 uger og går direkte til en afklarende praktik.
3) Eller alm. aktivering - hvor du holder dig i gang.

Jeg vil meget gerne tilbyde dig en samtale, hvis du har behov for dette, hvor vi kan drøfte din tanker og ønsker.

Jeg vil evt. foreslå tirsdag den 9/12 kl. 11.00 - her på

hvad skal jeg gøre jeg er ved at få stress af og skulle test atter.

Mvh. Kim
KDyS er ikke logget ind   Besvar med citat