Se enkelt indlæg
Gammel 30-01-2017, 19:05   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Min storebror fortalte mig noget her den anden dag, der også kun handler om penge.
Vi får kolesterolsænkende medicin, pga arveligt forhøjet kolesterol.
Man kan få simvastatin, 40mg, 98 stk, 45 kr.
Det er dem lægen starter med at udskrive.
Statiner har dog vist sig at have en maaaaasse bivirkninger. Men det får man ikke at vide.
Man kan så tilgengæld spørge sin læge: "hey, kan jeg få nogen uden de her farlige statiner?" jamen selvfølgelig, ezetrol. 500 kr pr måned. Og fordi det tæller med i CTR tilskuddet, så koster det jo det offentlige penge.

Så hvorfor give dem med bivirkningerne? Fordi det er billigere for det offentlige....

Jeg fik simvastatin i omkring 6 år, før jeg SELV blev opmærksom på det her med statinerne, og spurgte min læge om jeg kunne skifte. Lægen gik blandt andet med til det, fordi mit kolesteroltal, på trods af simvastatin, lå omkring 7. Uden medicin er det omkring 9 stykker.

Og så for lige at gøre det "værre", så da simvastatin fik mit kolesteroltal ned på 6 fra 8, så sagde de at det var godt nok under omstændighederne.
Min storebror får pt en kombination af ezetrol og crestor, der har fået hans kolesteroltal ned på 4, hvor det før var omkring de 8-10 stykker.

Med min familiehistorik (farfar døde pludseligt pga noget med hjertet, min fars kolesteroltal lå omkring 12-14, og min storebror fik triple bypass i en alder af 50 år), er det ret skidt hvis det ikke behandlet optimalt.

Håber at du finder min beretning om min erfaring med besparelser relevant for din tråd
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat