Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2015, 20:30   #588
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvorfor startede jeg denne tråd fra 2005?

Jeg startede denne tråd op i 2005, efter at jeg havde mødt Web.

Fordi, jeg tilfældigt mødte en scleroseramt kvinde, der tillod sig at GEN-ansøge om udskiftning af sin bevilget 11 år gamle kassevogn.

Fordi, at sclerose havde nu fjernet hendes gangfunktion.

Det tog kommunen og det daværende Amt 2 år 7 måneder bare at komme til en afgørelse.

Dertil skulle tillægges indkøb og indretning.

3 år var denne scleroseramte kvinde bundet til sit hjem.

Jeg var naiv og tilbød at løse dette problem.

Jeg begyndte at sætte mig ind i lovgivningen Folketinget vedtog i 1998.

Jeg fik Folketinget til at skærpe lovgivningen via L117 i 2009.

Har indsatsen så båret frugt?

Jeg havnede i dag ved en tilfældighed på Facebook som jeg har printet ud:

December 2015

‎Frederikke Vive‎ til Sclerose

I går kl. 10:43 · Aarhus ·
Så fik jeg tilkendt handicap bil ��

Synes godt omKommenter
222 personer synes godt om dette.
Kommentarer

3 af 51
Vis tidligere kommentarer

Trine Zoffmann Lønvig Tillykke!! �� �� ��
Jeg har haft sag kørende i 2 1/2 år indtil videre, men nu ser det langt om længe ud til at det lykkedes. Nu skal jeg så bare afvente min påtegning i kørekortet vedr. Automatgear.
Har du også fået påtegning omkring automatgear Frederikke Vive? I så fald - hvor længe gik der fra du afleverede lægeattesten til Det var færdigbehandlet ved politiet?? Har fået at vide at der kan tage lang tid Humørikonet frown
Synes godt om · Svar · 10 timer

Niklas Hall Det kan det helt sikkert, jeg har IKKE fået mit kort endnu, det er så over et år siden, desværre...
Synes godt om · Svar · 8 timer

Frederikke Vive Jeg får ingen påtegning i mit kørekort
Synes godt om · Svar · 1 · 8 timer

Dikra Birkemose Frederikke.... Jeg ved, at det er godt med optegninger af automatgear, når man har sklerose. Jeg ved ikke hvordan din gang er? men når du får bevilget en bus, så er det fordi gangen er ikke optimalt og at du skal have hjælpemidler med.... Det er godt a...Se mere
Synes godt om · Svar · 8 timer

Frederikke Vive Jeg skal ikke ha' en bus, men en bil med automatgear og en "kran" til kørestol, denne bruger jeg når jeg skal gå langt, da min krop hurtig udtrættes ��
Synes godt om · Svar · 1 · 7 timer

Dorte Mørkeberg Min første bilansøgnig tog 3 år og jeg synes ikke det er rimeligt. Og hvis det tager lige så lang tid denne gang ¿???????? Det er da også utroligt at det kan tage så lang tid at få lavet påtegning
Synes godt om · Svar · 3 timer

Dikra Birkemose Påtegninger tager som regel 3-4 måneder... Man rager til sin egen læge og få r lavet kørekortsattest , efter at man har angivet bil ansøgning, på denne måde kan man refundere udgiften til kørekortsattest. man tager et pas foto og afleverer selv det he...Se mere
Synes godt om · Svar · 1 t.

Kamma Nedergaard Sveistrup Jeg skulle køre en tur med en kørelærer som skulle vurdere hvad jeg skulle have af forandringer i bilen, derefter fik jeg påtegninger i mir kørekort som afgjorde at jeg ikke måtte køre bil uden disse forandringer i bilen, skal have mit kørekort fornyet hvert 2. år...
Synes godt om · Svar · 1 · 41 min.

Dikra Birkemose En anden måde at gøre det på
Synes godt om · Svar · 34 min.

Peter Hansen Kære venner. I skal kende jeres sagsbehandlingsfrist iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som skal vedtages af kommunalbestyrelsen og offentliggøres. Ventetider på 2 - 3 år er uacceptable. Læs og forstå: http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616 men kommunale embedsmænd ønsker naturligvis ikke disse politisk vedtagne sagsbehandlingstider kommer til borgernes kendskab. Man skal og kende til KONSEKVENSEN hvis man får afslag på udskiftning af sin gamle invalidebil. Bedste hilsner Peter Hansen
24-08-2008, 04:01 #2 Webmaster Webmaster Tilmeldingsdato: 06-10 2005 Lokation: Køge Indlæg:...
Statusrapport Ang Svarfrister Skal kommuner ikke overholde loven?
k10.dk
Synes godt om · Svar · Fjern forhåndsvisning · 1 · 25 min.

Dikra Birkemose Enig Peter.... Det er da grotesk... Jeg synes, at skleroseforening og andre organisationer skal på banen.
Synes godt om · Svar · 15 min.

Hvilket vil sige, at intet er forandret.

Folketinget kan vedtage nok så mange fornuftige love, men hvis kommunale embedsmænd ikke ønsker at efterleve Folketingets love, så bliver det som embedsmænd ønsker det.

Såre simpelt!

Fordi der ikke findes en eneste konsekvens af lovbrud, trods Ankestyrelsen har en sanktionsret, som aldrig er brugt i sociale sager.

EFTERLYSNING!!

Jeg søger nu 5 -10 - 15 k10èr som vil hjælpe mig videre i løsning af disse bevidste lovbrud.

Hvis du seriøst ønsker at hjælpe mig og du forstår lovgivningen, så send mig en PB, Personlig Besked så vil jeg anvise præcis hvad du kan hjælpe mig med.

Det kræver, at du kan lægge lidt kræfter i opgaven.


Hvis du ønsker at hjælpe mig, så udveksler vi private E-mail og så forestiller jeg mig, at du følger mine anvisninger, på koordinerede tidspunkter...... og så ser vi hvad der sker. Jeg skal nok instruere dig grundigt før du siger ja.

Hilsen Peter

CC.: Scleroseforeningen.

125.516 har fulgt denne tråd

Sidst redigeret af phhmw; 28-11-2015 kl. 21:44.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat