Se enkelt indlæg
Gammel 11-10-2017, 23:03   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
46 uger efter fødsel, passer vidst også fint, med det jeg kom frem til, da 4 af de 50 uger er før termin

Du har ret til barsel efter aktivloven §13 stk 7
"4) den pågældende har ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption, i det omfang der under fravær efter bestemmelserne i barsellovens § 6, stk. 1 og 2, § 7, § 8, stk. 1-6, § 9, § 13 og § 14, stk. 1 og 2, er ret til dagpenge ved graviditet, barsel og adoption, "

Og de omtalte paragraffer, er dem jeg har citeret.
Det kan godt være at der for lønmodtagere er flere forlængelsesmuligheder.
Det kunne f.eks. være denne i barselsloven:
"§ 10. Hver af forældrene har ret til at forlænge forældreorloven efter § 9 fra 32 uger til 40 uger. Beskæftigede lønmodtagere og selvstændige erhvervsdrivende har ret til at forlænge forældreorloven efter § 9 fra 32 uger til 46 uger."
MEN da §10 ikke er nævnt i den §13, er du IKKE omfattet af den.
Så kan være at der ER nogen forlængelsesmuligheder, som du ikke er omfattet af, fordi du ikke er lønmodtager.

Man SKAL ikke have gennemført planen for ressourceforløbet, da der jo kan være forskellige grunde til, at man ikke når det.
Kommunen må ikke bare forlænge et ressourceforløb. Det SKAL forbi rehabiliteringsteamet, som så vurderer om man skal have et nyt ressourceforløb. Og det forløb kan jo godt indeholde de ting, man ikke nåede i det første forløb

Man får fleksjob hvis de vurderer, at man har "varige og væsentlige begrænsninger i arbejdsevnen"
Som fleksjob-reglerne er i dag, betaler arbejdsgiver løn for de effektive timer man arbejder.
Dvs arbejder man 6 timer om ugen, 50% effektivt, betaler arbejdsgiver for 3 timer om ugen. Og så supplerer kommunen fleksjobberen med flekslønstilskud.
Så arbejdsgiver mister ikke noget, ved at have en fleksjobber ansat
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat