Se enkelt indlæg
Gammel 24-06-2014, 08:09   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er korrekt...

Kære Malofa.

.... at min tillid til holdtræning, kommunalt som i praksissektoren, er ikke stor.

Men også her skal man/vi tale samme sprog med samme fællesnævner.

Holdtræning med 12 patienter med blandede diagnoser, som diskusprolaps, stivgørende lænd, sclerose, spastisk lammelse oa kan ingen overbevise mig om er befordrende.

Det er ren økonomi og intet andet.

Som du sikkert er dig bevidst om, skal der førers udførlig journalisering over hver patient.

Og ikke som hidtil, hvor kun ankomst- og slut tidspunkt for behandlingen/træningen blev noteret.

Jeg er ikke i tvivl om at, som du nævner, at der findes mange empatiske terapeuter der kontakter den henvisende læge, oftest den praktiserende, for at presse på med en vederlagsfri henvisning.

Fordi, at den kommunale terapeut jo sidder med l...... i hånden og kan se, mærke, føle, lugte smerten i de patienter, som helt tydelig har behov for en vederlagsfri individuel behandling.

Men her har vi jo "systemfejlen" hvor vi, du og lægen ikke har mulighed for at bruge fornuften.

Fordi, der findes nogle regler der skal overholdes, uanset hvor mange gange terapeuten forsøger sig med empati og faglig argumentation for vederlagsfri individuel behandling. Som ikke er ændret men udelukkende skærpet pga økonomi. For ikke at glemme overenskomstforhandlinger, som netop er afsluttet.

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundh...6FF37287B.ashx

Med 34 års erfaring med optræning af svært handicappede, holdtræning, hospitalsbehandling, praksissektoren, plejehjem, AOF 56 indlæggelser holder jeg fast på, at ingen svært handicappet hører til på holdtræning, som dels mangler dokumentation for deres arbejde, dels direkte kan være både farligt og livstruende at deltage i.

Mit forsikringsselskab har brugt store summer på, at tilmelde mig forsknings ryg fælles/hold træning på Rigshospitalet, hvor konsekvensen for mig personligt var adskillige uger hospitalsindlæggelse.

Så min erfaring kan ingen tage fra mig.

Jeg har været med hele vejen, incl i 1980erne, hvor alle klinikker investerede store summer på elektronisk udstyr, som laserpenne og elektromuskelaktiveringsudstyr (Kejserens nye klæder af H.C.Andersen) og hvor vi kunne være op til 3 patienter liggende på rad og række med elektriske puder på musklerne og hvor terapeuten indstillede æggeurene, som ringede når vi var færdige.

Tak, næste hold. Tempo tempo og fede honorarer for behandlinger, som der ingen dokumentation findes for.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-06-2014 kl. 08:31.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat