Se enkelt indlæg
Gammel 25-05-2010, 13:27   #9
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Personligt kender jeg flere, typisk højt uddannede nyuddanede, der bruger deres dagpenge dimmitend-sats til at tage ud og rejse. Blandt andet til sydafrika Europa med mere. De har så folk til at "søge job" for sig og modtage post fra kommunen.

Og ja de har været indkaldt; men de har haft tid til at vende hjem. Set i det lys synes jeg det er fint at dagpengeperioden reduceres til 2 år.

Man burde nok også overveje om folk skulle kunne vælge at reducere deres dagpenge periode til 1 år. mod tilgengæld højere ydelse.

For en del højtuddannede er springet mellem deres løn og dagpenge rigtigt stort, og ja der er en del der finder hurtigt beskæftigelse.

@ Hejdien ked af det med din bror Håber dog stadig udgangspunkter er, at hvis man er syg, skal man sygedagpenge, der ikke berøreres eller, hvis det er varrigt pension.

At systemet så ikke virker på den front, og at systemet aldrig har virket når det kom til pension og sygedagpenge det er en anden sag, men som jeg ser det har det ikke noget med de ordinære dagpenge at gøre.

Derfor kan jeg ikke se det skadelige i en dagpengereform som for nærværende.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat