Se enkelt indlæg
Gammel 17-06-2008, 23:02   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lene som Mai-Britt også skriver kan du ringe til kommunen og bede om en samtale med en sagsbehandler og snakke med denne om evt at blive visiteret til fleksjob...

Og som Mai-Britt også oplyser så foregår §17 på den beskrevne måde, men det der mere er i en § 17 er at når man søger en § 17 så er kommunen nød til at tage stilling , de er nød til at lave en ressourceprofil og opdatere den, du kan selv evt bede om at få indhentet en statusattest fra din læge af, evt bed selv din læge om det, har du fået nogen nye oplysninger siden du mistede dine sygedagpenge så bed om at få lagt dem ind i din sag..

Ved en § 17 har du mulighed for at anke ved et afslag altså at få andre øjene end kun kommunens til at se på din sag, jeg ved at mange kommuner har det med at "glemme" at følge op på de mennesker som mister deres arbejdsevner og bliver ægtefælleforsørgede , så selv om du ved at det vil blive afslag så kan det være en yderst effektiv måde at få kommunen til at få fingeren ud af en vis legmesdel og finde ud af hvad det er der skal til for at få dig tilbage til arbejdsmarkedet på den ene eller den anden måde, det værste du kan gøre er at lade stå til....

De kommer ikke til dig så du må få dem i gang

og vi kender godt alle sammen (tror jeg ) Ellen Ryg Olsens bog, men lad det ikke skræmme dig og lad det hellere ikke skræmme dig når du møder en sagsbehandler der siger du har ikke en chance for at få førtidspension , så spørg i stedet for, nå hvad har jeg så en chance for , for det er jo ikke rimeligt og menneskeværdigt at jeg skal leve som jeg gør nu, så hvad vil du foreslå ...


Prøv den indgangsvinkel det kan ikke skade, lige pt har du ingen indtægt du kan kalde din egen så mon ikke det var en god ide at få kommunen igang på den ene eller den anden måde, i det de giver dig afslag på ftp skal de jo sætte noget andet i stedet for og hvem ved måske det kunne blive et fleksjob ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af lenedamdotdk Se meddelelser
Hej Maibritt

Hvad er det at søge fp efter prgrf. 17?
Jeg tror ikke på, at jeg nogensinde vil få tilkendt en fp - og min veninde, der er socialrådgiver siger det samme. Ganske vist er jeg syg, men slet ikke nok til at kunne blive pensioneret, hvilket jeg heller ikke er interesseret i. Jeg tror godt, jeg kunne arbejde lidt - måske 20 timer om ugen. Men jeg får ikke chancen, for der er naturligvis ingen, der søger en medarbejder, som er syg og kun kan arbejde på halv tid. Fleksjob ville være ideelt, men den dør er også lukket for mig, som jeg har forstået det.

Skulle man være i tvivl om hvor svært det kan være at opnå fp, så prøv at læse nedenstående bog fra 2005: Man skal være uden den allermindste flig af erhvervsevne, før man evt. får en fp.
Ryg Olsen, Ellen
Syge på tvangsarbejde : om behandlingen af førtidspensionsansøgere

Hvordan skal det forstås, at du venter på en sclerosediagnose?
Vh Lene Dam
  Besvar med citat