Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2011, 11:21   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja de er hurtige på kommunen til at tage én god dag, og gøre den til grundlaget for alle dine dage - uanset om de er dårlige.
Selv har jeg altid taget de dårlige dage som udgangspunkt da det var de dage der var flest af, og var de dage der styrede mit liv.

Du kan jo prøve med de 15 timer - skal de fordeles på 3 timer om dagen, eller?

Hvis det ikke går, så ringer du til din læge og taler med denne om en sygemelding, og SÅ ringer du til sagsbehandleren og siger, at din læge også mener en sygemelding er på sin plads - så må sagsbehandleren selv få indhentet oplysningen.

Alternativt kan du tale med din læge om et mere skånsomt forløb 2-3 timer om dagen, et par dage om ugen til at begynde med, med mulighed for at kunne blive sygemeldt hvis det alligevel bliver for hedt.....
Så ringer du til sagsbehandleren og siger du har talt med din læge, og at denne mener du skal ned i tid på færre dage. Så indhenter hun selv informationen hos lægen.

Hvor mange timer er du fleksvisiteret til?
Normalt må man ikke komme ud i flere timer end dem man er visiteret til, så der skal virkelig være tale om en markant forbedring af din tilstand før end de 'bare' kan sætte dig op.

Problemet er opgså, at man til hver en tid kan ''raskemelde sig'' og så handler de på raskmeldingen (eller den gode dag) pr omgående. Er man syg, så er det noget andet, så skal de indhente informationer, trække tid ud og sylte sager.

Et RIGTIG godt tip er, når man kommer til sådan en samtale man er lidt usikker på, at altid sige til sagsbehandleren, at du gerne vil have din læge med ind over ''fordi du er bange for at handle overilet'' eller ''gøre noget MOD din læges ordination som kan forværre din tilstand'' og at man har det bedst med, at hele netværket er med inde over handleplanen, for at få en succesoplevelse, og ikke ende med endnu et nederlag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat