Se enkelt indlæg
Gammel 19-07-2016, 07:41   #7
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kisser1 Se meddelelser
gøres aktiv igen ved at henvende sig til sagsbehandleren i kommunens pensionsafdeling.
Sådan var det da jeg var bisidder for en, hvilende pensionist, der forsøgte sig med flexjob i en periode.
Han havde skriftlig dok. på, at pensionen var gjort hvilende, så det skal findes frem, for at det kan gå gnidningsløst.
Kommunen havde mærkelig nok forlist deres kopi af aftalen.

Da det først var klaret gik det nemt.
Tag evt din fagforening med på sidelinien.
Ok tak for svar.
Jeg læste godt om en herinde, hvis sag var gået tabt. Det er jo forfærdeligt.
Heldigvis har jeg papiret, hvorpå der står at min pension er gjort hvilende. Så jeg håber at det ikke er noget problem. Hvorfor tænker du at min fagforening skal med indover?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Robin91 Se meddelelser
Jeg kan altid gå tilbage til min pension.. Foreskellen er at hvis du arbejder samtiddig med pensionen, så bliver pensionen sat ned i ydelse pga du får en løn, samt jeg mistede 1000 kr om måneden da jeg blev gift, pensionen er også beregnet på hvad din mand tjener.. På fleksjob får jeg invaliditets ydelsen oveni min løn + flekslønstilskud, samt jeg får merudgifterne betalt. Så jeg har det meget bedre økonomisk på fleksjob.

Ja jeg var i arbejdsprøvning inden fleksjobbet, men det er jo kun en afprøvning af hvor meget man kan arbejde..



Pøj pøj med det..
Tak og tak for svar. Jeg kan godt høre, at du har fordele ved flexjobbet. Nu bor min kæreste og jeg ikke sammen så lige på det punkt spiller hans økonomi ikke ind. Men det kan vi jo komme til senere. Jeg vil helt sikkert have den mulighed i baghovedet. Du risikerer jo heller ikke at ende på flexydelse, når du kan gå tilbage til pensionen, det er en stor fordel.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat