Se enkelt indlæg
Gammel 10-04-2017, 19:27   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Vi har således lagt vægt på, at kommunen skal se en ansøgning om ressourceforløb i lyset af alle de muligheder, der findes for hjælp efter den sociale lovgivning og dermed i det enkelte tilfælde vurdere, om og i givet fald hvilken indsats, der skal iværksættes.

Kommunen skal i den forbindelse vurdere, om der er grundlag for at behandle din sag med henblik på ressourceforløb, eller om der skal iværksættes andre initiativer.

Du har derfor ret til at få en afgørelse om, hvorvidt du har ret til hjælp. Det følger desuden af principperne for god forvaltningsskik, at kommunen skal svare på konkrete spørgsmål fra en borger. Du har derfor også ret til at få et svar på dit spørgsmål om ressourceforløb."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175957

Så som jeg forstår den, så er det svar kommunen har givet en afgørelse, og afgørelser kan man jo klage over.
Så kommunen kan ikke afvise at behandle klagen.
Kommunen kan selvfølgelig godt fastholde deres første afgørelse, og lade den gå forbi ankestyrelsen.

Og nej, man kan nok ikke klage over at ikke komme ind til teamet.
Men man kan sagtens klage over at kommunen giver afslag på fleksjob/ressourceforløb, som jeg forstår det.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat