Se enkelt indlæg
Gammel 15-11-2011, 16:38   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
sygedagpenge stop 'trusler'

Hej,

Vil gerne have lidt input, gode råd eller deslign.

Følgende er problemet:

Min mand er siden februar 2011 sygemeldt - har været i arbejde som sygeplejerkse i 30 timer og er sagt op grundet sygdom per 31.10.2011.
Sygdommen er en alvorlig udbrændthed/udmættelsessyndrom.

På eget initiativ har vi kontakt kommunen i april måned - det såkaldte fastholdelsesteam - intet er sket.

Arbejdsgiverens fastholdelsesplanen har ikke virket.

Min mand er dårligt nok sagt op så bliver han kaldt ind til samtalen på kommunen og får lige med det samme at vide at der står i hans lægepapirer at en psykolog måske kunne være til gavn og om han har været i behandling.

Nej siger han, ikke indtil videre da 900,- kr p. time ikke just er noget vi kan hive ud af budgettet. Nå men så ville sygedagpenge nok stoppe da han så ikke er villig til at blive rask.

(Så vidt jeg er informeret må en kommune ikke kræve behandling som man selv skal finansiere, er det korrekt?)

Okay samtalen stoppes fordi konsulenten kan se at min mand er ved at få det rigtig dårligt.

Vi booker tid til psykolog - hvilket vi faktisk ikke har råd til, så ringer konsulenten igen her sidste mandag at nu på onsdag kommer hans sag op og at det nok vil være at de stopper hans sygedagpenge og så må han bare på kontanthjælp hvis han ikke gider at arbejde det var sådan set ikke hendes problem.

Og så er det jeg bliver lidt arrig, hvad for f..... er det for tone de anvender, det er ikke just måden på at få mennesker hurtigst muligt tilbage på arbejdsmarkedet.

Nu skal det lige nævnes at min mand er 49 år, gik i 2005 i gang med at uddanne sig som sygeplejerske efter han for første gang gik godt og grundigt ned med flaget indenfor en lederfunktion i turistbranchen.

Efter end uddannelse kunne han mærke på hans egen krop at han ikke magtede 37 timer så han fandt et job til 30 timer. Nu har det vist sig at heller ikke går.

Vi har udfyldt ressourceprofilen - og jeg har erfaring med det da jeg selv er blevet - uden problemer med en fantastisk sagsbehandling - tilkendt fleksjob her i april 2011.

Profilen fik vi tilsendt lige da min mand blev sagt op så godt og vel 8 måneder efter vores første henvendelse.

I dag fik min mand så ringet til konsulenten igen og spurgte om alt ovenstående og at det ikke kan være rigtig at de bare ville lade ham sejle i sin egen sø, det ku' de godt og det bliver afgjort på onsdag iflg. paragraf 7.

Hun oplyser ikke hvilken paragraf 7, men det må jo være par. 7 sygedagpengeloven, men så kan de bare ikke stoppe det hele uden at tage stilling til om han skal revalideres (hvilket nok ikke er en option da hans uddannelser er god nok i forvejen til at få beskæftigelse til det oridinære arbejdsmarkedet), evt. skal have fleksjob eller ftp (hvilket ikke er en option

Det enkle spørgsmål er nu bare, hvad skal vi være opmærksom på, kan vi gøre noget inden onsdag eller skal man så bare gennem hele klageproceduren hos BAN først?

Håber I kan give nogle tips.

N.B. I ressourceprofilen har min mand nævnt at han ikke ved hvordan hans arbejds-/erhvervsevne er og at dette nok skal afprøves. Lægen har også nævnt det og konsulenten faktisk også - men mundtlig.

Jeg har også sagt til min mand at fra d.d. bliver der ikke længere kommunikeret med konsulenten via tlf. men at han skal bede om alt på skrift, samt aktindsigt.

I hvert fald tak.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat