Se enkelt indlæg
Gammel 03-11-2009, 15:54   #15
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Uddannelse igen igen

Hej alle K10

Jeg var nede på den lokale VUC og forhøre mig om nogle enkeltfag idag....studievejlederen sagde at da det var 25 år siden jeg gik ud af folkeskolen ville hun forslå noget 10 klasse. Hun skrev så en plan ned med undervisning hver dag i ca. 4 timer pr. dag i fagene dansk,engelsk,matematik.
Det lød umiddelbart lidt meget i mine øre. Jeg er i den situation at min pensionssag ligger os pensionsteamet her i byen og jeg er rimelig sikker på at få den(ifølge min psykiater) jeg har været hele møllen igennem med arbejdsprøvning osv. Pensionsteamet har omkring to måneder tilbage til at svare mig i (hvis de overholder fristen på de 3 måneder)
Kan jeg tage 10 klasse og 3 fag (dansk,matematik,engelsk) ? er det overhovedet foreneligt med at jeg står på vippen til en førtidspension ? jeg kan ikke arbejde på grund af PTSD men trænger alvorligt til at komme lidt ud af døren efter flere års sygemelding....man bliver sgu underlig at at gå her hjemme jeg ville gerne have lidt nye input uden det betyder at jeg skal starte på arbejde(for det kan jeg ikke klare)
Ville kommunen få at vide at jeg var startet på VUC og ville de slå "skånselsløst" ned på mig ved at jeg tog lidt 10 klasse ?.

Håber at i har nogle erfaringer
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat