Se enkelt indlæg
Gammel 03-08-2016, 21:15   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamze Se meddelelser
Siden da jeg haft mange små jobs på ca. 1 års varighed og 1-2 års ledighed ind imellem. Så jeg føler ikke, at jeg passer ind nogen steder, og føler at jeg har brug for hjælp til at komme videre. Nu har jeg snart været ledig et år igen.
Som en anden skriver, så er der en risiko for, at kommunen vurderer, at du godt kan arbejde.

Og så stift som det sociale system er bygget op kan jeg frygte, at du ikke vil få den hjælp som du har brug for, og som du ønsker.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
jjsonn:
Spørgsmålet er også lidt, hvad der gør at de jobs er af 1 års varighed.
Jeg tvang mig f.eks. til at gå på hf i 6 mdr, før jeg måtte erkende, at det gik slet ikke.
På det tidspunkt var jeg tilgengæld så stresset og psykisk nede, at jeg lå syg 1 uge med influenza lignende symptomer. Og der gik lang tid, før jeg var bare nogenlunde ovenpå psykisk igen.
Men det betyder jo ikke at jeg er i stand til at klare en uddannelse.

Jeg kan godt se hvad du vil frem til, men der er jo mere i det end det. Spørgsmålet er så selvfølgelig også bare, om kommunen kan forstå det.
Problemet er nok netop, at det sociale system er så stift, og går efter den billigst mulige løsning, som ikke nødvendigvis er den løsning, der hjælper bedst.

Mit råd vil være, at hvis du, Bamze, kan finde et job, næsten lige meget hvad, så gør det, og når du så kan mærke, at det begynder at gå den forkerte vej (jeg formoder du kender symptomerne), så skal du reagere på det, du skal ikke "bare" fortsætte til det går helt galt.
Så starter du med, at kontakte din læge, fortæller om din situation og dine symptomer.
Og her er det vigtigt, at du selv følger med i hvad der sker.
Hvis din læge sender dig til en speciallæge, så vil din læge modtage en speciallæge-erklæring, og den bør du bede om en kopi af.
Hvis din læge sender dig hen for at få taget blodprøver, så får lægen svar fra laboratoriet, og det bør du bede om en kopi af. o.s.v., o.s.v.
Du kan vistnok også finde den slags på sundhed.dk
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat