Se enkelt indlæg
Gammel 02-03-2011, 00:46   #14
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej og tusind tak for jeres svar,

Statusattest fra Amager Hospital modtager kommunen 5. oktober.

Statusattest bliver så efterfølgende indhentet fra Herlev Hospital og kommunen modtager den 12. november.

17. november er jeg til sidste undersøgelse og her skriver lægen at operation frarådes. Jeg skal leve med min situation så længe som absolut muligt. Han skriver at jeg med skånehensyn vil kunne arbejde.

Jeg meddeler kontanthjælpsafdelingen på vores første møde, som også er i november at denne undersøgelse er blevet foretaget og de vil da indhente den statusattest (den vi kalder nr. 3). Hvornår kommunen modtager denne ved jeg ikke lige nu. Jeg har bedt om agtindsigt og vil da kunne se det. Men de har vidst det siden november og har formentlig fået den senest i starten af december. Det var altså kontanthjælps-sagsbehandleren som indhentede den sidste statusattest. Men den ligger jo i min sag så også sygedagpengeteamet kan se den.

Alligevel er min ressourceprofil ikke opdateret og sygedagpengeafdelingen har ikke statusattest nr. 3 med i vurderingen.

Nu er det over 5 måneder jeg har ventet på afgørelsen så hvorfor kan sygedagpengeteamet lægge sig fast på statusattester frem til 12. november og udelukke den sidste undersøgelse fra 17. november? De har jo ikke træffet nogen endelig afgørelse endnu.

Det må jo være fordi at det er til deres fordel ikke at inkludere den sidste statusattest.

Jeg har ikke været forlænget overhovedet. Mine første 12 måneder sluttede 30. september 2010.

Kommunen har ikke undersøgt om jeg kunne afklares inden for 2x52 uger. De opdagede at de kunne udnytte undersøgelsen på Amager Hospital til at smide mig ud af sygedagpengene. Dels tog det lidt tid før den undersøgelse var færdig og dels så virker statusattesten fra Amager Hospital som om at det hele er uafklaret.

Det er jo klart at det er uafklaret. Operation på Amager Hospital var ikke tilrådelig og derfor er det jo klart at jeg skulle tilbage til Herlev for den endelige afklaring. Det var jo Herlev som foreslog og henviste til en undersøgelse på Amager for at se om det var en løsning.

Kommunen har baret været passiv, hængt sig meget i at få statusattest fra Amager Hospital og har stadig ikke foretaget en endelig afgørelse her mere end 5 måneder efter. Kommunen har ikke selv undersøgt noget som helst om hvornår jeg evt. kunne være helt afklaret eller taget stilling til om jeg kunne afklares inden for 39 uger eller 2x52 uger.

Selv om Herlev Hospital havde vurderet at jeg skulle opereres havde en ny hofte jo ikke taget mere end højst 3-4 måneder, inkl. ventetid på operation og tid til at komme sig efter operationen.

Kommunen har bare skrevet at jeg er uafklaret og derfor ikke kan få forlænget sygedagpengeperioden. Det kan de jo sagtens påstå.

Og på den måde slipper de billigere og samtidig slipper de åbenbart for at følge reglerne i §27 og §7a. Det er det jeg mener med et smuthul.

Er der ikke også noget med at man kan få genoptaget sygedagpengene efter 3 måneder hvis ens helbredssituation er uforandret og at man ellers opfylder kravene? Mener jeg læste noget om dette i sygedagpengeloven. Men jeg ved ikke hvordan man får det og hvordan hele proceduren er.

Er der nogen der ved det?

Mange hilsner
SusanneB
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat