Se enkelt indlæg
Gammel 02-06-2014, 09:46   #1
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Hvordan klager jeg ??

Jeg fik jo et 1årigt ressource forløb - fordi min socialrådgiver stoppede min revalidering pga - manglende fremmøde ved juletid i det interne værksted, samt en læge erklæring hvor der stod at jeg ikke PT kunne klare en langvarende praktik - (min læge aner intet), der imod er der en special læge erklæring fra samme periode der hævder jeg under skånehensyn kan klare nogle timer osv ...

Til mødet hvor de afsluttede min revalidering plagede jeg om at måtte fortsætte på værkstedet (da jeg var vild med det) .. men de mente med så få timer og fordi det i en periode var gået ned af bakke var bedre at få en vurdering af reha team... (jeg tænkte at ok når jeg så slet ikke kunne møde få timer til noget jeg VIRKELIG gerne ville - så måtte jeg opgive og måske få førtids pension i en periode og så måske om 5-10 år søge om at prøve igen at få fx fleks) - Ingen fortalte at jeg kunne risikerer ressourceforløb med ydelse nedsat til kontant hjælp.

Det fik jeg så - så nu skal jeg igennem 1 år .. hvor der er iværksat nøjagtig det samme psykologsamtaler, mentor ordning ... og praktik...

Min sagsbehandler var endda enig i af der ikke var forskel på det jeg nu skulle igennem og det der startede for snart et år siden, nu var der bare ny lov, og fr.havn kommune havde slet ikke lavet ressourceforløb og nu var de blevet pålagt at få lavet nogle.


Det er for mig at se fuldstændig nytteløst - tværtimod er sandsynligheden nu endnu lavere for at jeg skulle klarer noget praktik pga en væsentlig forøgelse af stress pga økonomi der falder sammen. Tværtimod er jeg sikker på det her virkelig bliver dråben der får det til at gå a H til ...

Jeg forstår ikke de ikke kunne lade mig fortsætte på reva -indtil de fandt ud af hvor meget jeg kunne møde uden det gjorde mig sygere ...


Hvad gør jeg ..kan en advokat hjælpe, kan det hjælpe min psykiater skriver at det er en stress faktor at hive mig igennem et nytteløst ressourceforløb..

Jeg har aldrig fået at vide at ressourceforløb er frivilligt, jeg har aldrig fået afvide at mine sygedagpenge stoppede bare at jeg pr dd var beviliget et ressource forløb og dermed berettiget til ydelse herefter..


Hvad gør jeg, klager, advokater, eksperter, læge .... ???????


Det er virkelig deprimerende - at skulle tænke på hvilke omkostninger det nu har at jeg ikke insisterede kraftigere på at fx kun møde endag om ugen i revaliderings værkstedet i en periode...

Når de vidste de nye fleks regler hvorfor testede de så ikke om jeg fx kunne arb 1 dag af 4 timer .. ØØV
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat