Se enkelt indlæg
Gammel 21-03-2007, 12:05   #21
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
inger skrev:

Jeg er ikke så god til at formulere mig, men er der noget som I gerne vil have uddybet så spørg endelig.
He, he - Inger

Det må være en lille rest af compliance, der fortsat spøger i krogene Hmm... for hvis DU ikke er så god til at formulere dig..... er jeg det.... heller ikke B)

Det er meget oplysende at læse din beretning.... Endda tror jeg at det er endnu mere oplysende og respektindgydende - at læse hvad du kun skrev mellem linierne. For hvis jeg tager mig sammen og ser virkelig efter hvad du rent sjæleligt måtte igennem før dit fodfæste var blevet taget fra dig helt og du kun havde valget mellem at lade stå til eller at gøre front mod plageånderne.... ja, så bliver jeg sku som en saltstøtte - helt stiv af skræk for hvor meget du egentligt skulle gennemgå, før du er blevet et helt menneske igen = non-compliant.

Uha da da - Inger - hvor må have det kostet dig at nå så langt

Hatten af.....

Citat:
Metro skrev:
....hvor meget du egentligt skulle gennemgå, før du er blevet et helt menneske igen = non-compliant.
For dette er gevinsten - venner! At kunne heales, komme sig og blive et helt menneske igen.... kommer ikke af sig selv. Og hvis man/I ellers måske en gang imellem erkender at tingene havde udviklet sig så langt inde i en negativ spiral, så det næsten ikke er til at finde en udvej igen - bør man bevilge sig selv friheden til at droppe alle forsøg på "psykoanalyser" eller forsøg på at skaffe sig rimelige forklaringer på hvordan og hvorfor man er blevet så svækket af at opretholde forbindelsen med systemet.... I stedet.....

...kan man træffe en beslutning om at viske alle tavler rene i sit eget indre, gøre rent bord.... kort proces eller hvad den slags end plejer at hedde.... og samle sig selv udelukkende om alene at gå efter at blive "non-compliant" !

Derved opnår man det samme eller bedre/mere end hvis man gik i terapi for et smadret selvværd eller en tabt selvtillid; eller en generel svækkelse af troen på mennesker; eller hvis man blev fyldt med "lykke-medicinen" i stedet for ægte hjælp.... osv. osv.

At erstatte disse evindelige tiltag, ofte uden effekt nok til at kunne leve igen.... - med stræben efter at blive non-compliant - vil ikke alene virke bedre, men også kaste en hel stribe af mentale "frynsegoder" af sig undervejs, hvilket ikke ville ske hvis man blot slugte en pille eller lagde sig på briksen hos en behandler og startede med begyndelsen "før Kristi fødsel".... som man jo gør hos alskens psykoterapeuter.

Så hellere starte med tingene som de er lige nu; give sig god tid og mod på at tænke alting igennem; erkende hvor skoen trykker og overbevise sig selv om at man godt kan lære at sige fra...

Det VIL først mislykkes en hel masse gange og dette er helt o.k./normalt. Man må bare ikke opgive , men blive ved med at sige godnat til dagen med ordene: "Jeg ER non-compliant" og med samme ord hilser man næste dag godmorgen....: "Jeg ER non-compliant". Et hundrede gange... tusind eller flere tusind gange - lige til man selv føler sig hjemme i ordene/mantraen - fordi ethvert selvværd bygger bl.a. på graden af egen positive selvopfattelse og selvtilliden. Mantraen: "jeg ER non-compliant" bliver hermed til både en begyndelse OG nøglen til en helt ny indre fremtid.... som et frit sind - endeligt

Åh nej... det er blevet til en hel forelæsning (*rødmer*)... sorry. Håber I kan holde det (mig) ud. Sådan kan det gå når man "forskriver" sig...
  Besvar med citat