Se enkelt indlæg
Gammel 15-06-2010, 16:14   #28
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
@Andersine85:
Det smukke ved den skandinaviske verden er, at vi som udgangspunkt er lige og har lige muligheder - herfra går det så kun én vej!

De fleste normaltbegavede mennesker, med den mindste smule pli, har som jeg også tidligere delt din overbevisning om ret og vrang samt ærlighed.

Desværre, har den "naivitet" (er det ikke SKAMMELIGT at skulle kalde tiltro til medmennesker for naivt?!!) kostet helt ufatteligt, og umenneskeligt - på selvværd, selvrespekt, omgivelsernes respekt og lysten til at leve.

"Socialdarwinismen" tror jeg, jeg har set det blive kaldt et sted - det ER "survival of the fittest" der gælder, også på de gange hvor du færdes lige nu, og jeg håber du får hjulpet flest mulige m-e-n-n-e-s-k-e-r, før du selv bliver grebet af klientlede, angst, depressioner osv, og må sygemeldes - og måske på FØRTIDSPENSION.

Som en direkte følge af den krig der vil opstå i dit indre, fordi der INGEN sammenhæng er mellem rimelighed, retfærdighed og de afgørelser der flyder som en lind strøm fra de kontorer som du tilhører Stammen omkring.

Og det er NETOP Stammen af sagsmishandlere, der med egne agendaer i bagagen fremelsker den attitude du opponerer imod - er personen der henvender sig for "ressourcestærk" i deres øjne, bliver man simpelthen ikke hørt eller taget alvorligt.

"Ressourcestærk" var i mit tilfælde, at kunne læse, skrive og se præsentabel ud, samt have styr på sin økonomi, og klare mål for fremtiden - LAD ENDELIG VÆRE MED DET!!!

Ovenstående kan nemlig ikke spille sammen med en fuldfed depression, ifølge den manual den unge papirskubber fulgte, mens hun løj mig lige op i hovedet, og gav en fejlfyldt opskrift på, hvorvidt jeg kunne/ikke kunne søge xxxx-hjælp.

Det har kostet mig 8 ULTRA-vigtige år af mit liv, som aldrig kan fås tilbage - når du om en rum tid bliver over 30 år, vil du langsomt begynde at forstå hvad der her menes.

Og det sted jeg er havnet nu, på samfunds-bunden, kunne jeg ***XXX***XXX godt være foruden.

Jeg er parat til at opgive den fordømte check der lander på kontoen hver måned, TIL HVER EN TID, hvis jeg kan få mit liv, mine venner, og min lyst til at leve tilbage - skal vi bytte??!


Anbefalet pensum til videreuddannelse:
* de forfærdende mange tråde herinde, der beretter om ødelagte skæbner, som kunne have haft et langt bedre - og mere anstændigt! - liv.
*bog Kafka: "Processen" - om at være anklaget, uden at vide for hvad.
*Film: "Gothika" - med Halle Berry i hovedrollen som den systemtro psykiater Miranda Grey, der pludselig havner på den anden side af pacificeringsbælterne!


Chloe: You have no idea how it feels not to be trusted.
Miranda: You've got to trust me too, Chloe
Chloe: You can't trust someone who thinks you're crazy!

Sidst redigeret af hansemand; 15-06-2010 kl. 19:02.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat