Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2012, 16:53   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lindblad Se meddelelser
Jeg har været berettiget til fleksjob siden 1.april i år, men har endnu ikke fundet noget fleksjob. Jeg er tilknyttet anden privat aktør i kommunen og de vil have jeg skal i praktik før et fleksjob og den praktikperiode skal som minimum være i fire uger. Deres begrundelse er at det måske vil kunne åbne døre til et fleksjob, men kun måske. Jeg kan risikere de efter praktikperioden slet ikke har et fleksjob. Jeg er usikker på om det nu også kan være rigtigt at jeg skal i praktik før job. jeg er 52 år og har arbejdet på fuldtid hele mit voksenliv indtil jeg blev syg for fire år siden. håber nogen har en kommentar til mit indlæg.
Forudsat at der er et job i den anden ende....så er disse praktikker faktisk ganske gode...

Det giver nemlig både dig selv og arbejdsgiver lidt tid til at se om det kan fungere...

I praktik perioden har man mulighed for at sige nej tak at man feks ikke kan klare det job eller hvad der nu kan være i vejen...

Så selve det at man skal i praktik før man bliver ansat...det er faktisk en god ting..

Problemet er hvis man skal ud i mange forskellige praktikker....og de ikke fører til et job....for så vil man klart føle at man bliver udnyttet som gratis arbejdskraft....og det forholder sig da også sådan i mange tilfælde...

Men det er jobkonsulentens arbejde at sørge for at firmaer ikke udnytter ordningen...det er så bare ikke altid de lever op til det...

Man kan selv gøre en del...man kan spørge når man kommer i praktik om der faktisk er et job i den anden ende....

Man kan også spørge de andre på arbejdspladsen om de ved om der er et job eller om stedet har haft mange i praktik...så man kan danne sig et indtryk af det...

Det er helt normalt at en praktik er fra 4 uger og op til 3 måneder...

Jeg har dog hørt om enkelte der er meget længere i praktik...men det er der ikke noget lovgrundlag for...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat