Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2012, 13:01   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lindblad Se meddelelser
Jeg har været berettiget til fleksjob siden 1.april i år, men har endnu ikke fundet noget fleksjob. Jeg er tilknyttet anden privat aktør i kommunen og de vil have jeg skal i praktik før et fleksjob og den praktikperiode skal som minimum være i fire uger. Deres begrundelse er at det måske vil kunne åbne døre til et fleksjob, men kun måske. Jeg kan risikere de efter praktikperioden slet ikke har et fleksjob. Jeg er usikker på om det nu også kan være rigtigt at jeg skal i praktik før job. jeg er 52 år og har arbejdet på fuldtid hele mit voksenliv indtil jeg blev syg for fire år siden. håber nogen har en kommentar til mit indlæg.
Hvis du/din konsulent/kommunen finder en virksomhed, som vil overveje, at ansætte dig i fleksjob, så er det almindeligt, at man etablerer en praktik, typisk af 4 ugers varighed, så du og virksomheden kan se hinanden an, og få afstemt div. skånehensyn.

At etablere en praktik udelukkende med begrundelsen, at det måske vil kunne åbne en dør til et fleksjob ved jeg faktisk ikke om de må tvinge dig til.

Hvis det var mig, så ville jeg bede om en skriftlig begrundelse for etablering af en sådan praktik.
Dernæst ville jeg klage over, at de vil have mig i en praktik uden udsigt til et job, og jeg ville begrunde min klage med, at jeg grundet mine skånehensyn ikke har overskud til både, at passe en praktik og søge et fleksjob.
Og det sidste må dog, i situationen som ledig flekser, være det vigtigste.

Samtidig ville jeg tydeligt gøre opmærksom på, at jeg til hver en tid vil være meget positiv overfor en praktik med henblik på etablering af et fleksjob.

Men derudover, så skal kommunen hver gang du har gået ledig i 12 måneder vurdere, om du stadig står til rådighed for et fleksjob, og dette gøres oftest med en praktik af 4-12 ugers varighed. Og i den forb. skal de også overveje, om du kan være berettiget til fp.

Hvis du ikke allerede kender denne, så bør du læse den: http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat