Se enkelt indlæg
Gammel 20-02-2012, 13:42   #26
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
det er da også nemt at syntes det ok os unge der er syge bare skal gå for lud og koldt vand for at spare sikkert på kh, når man selv tjener 30.000 md.
Nu ved jeg ikke om det er min løn du hentyder til, men i så fald skyder du i hvert fald langt forbi

Men ja, jeg må så også sige, at jeg da, også personligt, hvis jeg selv endte der, da hellere ville tagenogle år på kontanthjælp, hvis det betød at jeg ville slippe for pension i den anden ende, for det er da bestemt ikke en dans på roser i den periode det varer, men der skal jo bare en billig lommeregner til, for at finde frem til, at der ikke skal ret mange år på arbejdsmarkedet til, før en førtidspension er "tjent ind" - det er jo heller ikke en fantastisk høj ydelse at få.

Men nu mener jeg så også, at langt de meste ville kunne klares mens folk var på sygedagpenge, eller inden de nogensinde kom dertil eller til kontanthjælpssystemet, hvis bare psykologbehandling var gratis og tilgængeligt!

Det kan da godt være, at det heller ikke sker i denne omgang, men på et eller andet tidspunkt, hvis nok eksperter bliver ved med at gøre opmærksom på det, så må de da indse, at der er mange penge sparet i længden, ved at gøre psykologbehandling gratis!

Jeg tror man kunne forhindre, helt eller delvist, at folk kom på offentlig forsørgelse, med omkring 30-40% hvis den mulighed var der!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat