Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2012, 19:14   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Papdronning

Nej, det er ikke svært at indhente øk. oplysninger ifg. 11 a stk. 2 pr. definition, men det er ikke ensbetydende med at man (her kommunen) må videregive dem. § 11 a, stk. 2 omhandler netop ikke videregivelse, men kun indhenting! Behandling af oplysningerne forudsættes at ville efterfølge, idet lovgivning samtidig ikke giver hjemmel til at indhente oplysninger, men ikke har til hensigt at lave nogen behandling af.

Skat kan derfor ikke begrunde vidergivelse m. § 11 a stk. 2, og da slet ikke til trejdemand.

Jeg forstår deværre ikke flg.:

Citat:
Jeg skrev det på den måde da min juralære havde fået os til at skrive i vores lovsamling at 11 a stk 2 var undtagelse 1 til FVL§29
Taler du om din juralærer?

Og hvad er vores lovsamling, som I skriver i?

Curls, du skriver flg.:

Citat:
Der findes allerede et system i dag (sammenkørende), hvor man kan afsløre, om en f.eks. måske får noget løn og dagpenge samtidig eller lignende... For det står i en eller anden lov, at sådan et system er ok.
Enhver ansat i forvaltningen har ikke ret til ubegrænset tilgang til alle informationer om borgere i DK iflg. lovgivning. Hvorfor man heller ikke kan sætte en computer til at udføre dette arbejde. Dette ville være i strid med reglerne. Men der er visse personer/afd., der via netop § 11 a stk. 2 kan undersøge det økonomiske, herunder ikke alm. SB har er "clearet" til at undersøge om, der bliver foretaget øk. bedrageri. Det er her flg. kommer ind: sikkerhedsberkendtgørelse nr. 528 af 5 juni 2000 samt persondatalovens § 41, stk. 3.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat