Se enkelt indlæg
Gammel 17-10-2012, 17:43   #1
AnneLilly
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
AnneLilly er ny på vejen
Sygehus udsætter undersøgelser = sygedagpenge stop

Hvad gør jeg, når sundhedssystemet ikke leverer udtalelser og udsætter undersøgelser, så min dagpengeperiode udløber?

Jeg er sygemeldt på grund af følgetilstande ved epilepsi og er ved at blive udredt med henblik på en eventuel operation på en Epilepsiklinik. 1. august 2012 ophørte mit job som social- og sundhedsassistent ved fyring, jeg havde da været sygemeldt siden 30. september 2011.

Jeg har i dag (17. oktober 2012) været til status møde hos min kommunale socialrådgiver Hun meddeler mig, at mine sygedagpenge ophører pr. 1. november i år på grund af varighedsbegrænsningen og mangel på lægelige udtalelser om min situation.

Kommune mangler nemlig lægelige udtalelser fra Epilepsiklinikken, selv om sagsbehandleren har rykket dem flere gange. Kommunen har brug for et skøn over, om jeg efter en evt. operation kan blive enten fuldt arbejdsdygtig via lægelig behandling eller om jeg ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men vil være berettiget til fx fleksjob eller førtidspension.
Jeg har været til flere undersøgelser og samtaler samt en uges observation (i september i år) på epilepsiklinikken og skal til MR-scanning sidst i oktober. Epilepsiklinikken har flere gange udsat mine undersøgelser.
De neuropsykologiske undersøgelser fra epilepsiklinikken viser, at jeg har nedsat hukommelse og indlæringsevne, og at det er en stationær tilstand, der har varet i mindst 4 år. Disse funktionsnedsættelser har sammen med træthed og andre følgevirkninger været årsag til at jeg er blevet fyret fra mit job.
Jeg er fortiden i praktik i et dagcenter foranlediget af Kommune.
Nu går mit hverdagsliv går endnu mere i stykker på grund af manglende økonomi. Hvad skal jeg dog gøre!! Udover at også jeg har rykket Epilepsiklinikken for udtalelser.
Jeg ville være meget glad og taknemmelig, for alle råd, der kan bedre eller blot i nogen grad afhjælpe min situation. Jeg føler mig virkelig magtesløs.

AnneLilly
AnneLilly er ikke logget ind   Besvar med citat