Se enkelt indlæg
Gammel 16-12-2015, 00:08   #38
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis du.........

Kære vasen

...går ind på Ankestyrelsens Hotline og finder spørgsmålet:

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...b-f8ce193afcf2

"Hvilken del af kommunen kan træffe afgørelser om førtidspension? "

Der finder du forklaringen på Jobcenterets beføjelser, hvis det er det den enkelte kommune beslutter:

Det er således ikke reguleret i lov om social pension, hvilken del af kommunen, der har kompetence til at træffe afgørelser om førtidspension.

Det fremgår af § 5 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v., at kommunalbestyrelsen skal sørge for, at et jobcenter som en særskilt del af kommunens forvaltning udfører den kommunale beskæftigelsesindsats. Kommunalbestyrelsen kan beslutte, at jobcenteret også varetager andre opgaver.

Kommunalbestyrelsen kan således beslutte, at opgaver fra andre dele af forvaltningen kan varetages i jobcenteret.

Med den foreslåede ændring vil det fremover i højere grad være muligt for de kommunale forvaltninger at tilpasse deres administration til lokale forhold, men det fastholdes, at beskæftigelsesindsatsen er forankret i jobcenteret.
"


Til dine andre spørgsmål bliver besvaret med rødt:


Hej Peter.
Ja, jeg ved, at samme medlemmer må sidde i begge teams. At så arbejdsmarkedsstyrelsen anser det for problematisk, som du ved, er noget andet. At kommunerne kan vælge ikke at bruge den ret, men vælger at være "djævlens advokat"JA, det ved vi jo godt.
Jeg forstår stadig ikke hvordan det skal forstås, når du skriver: Pensionsnævnets beføjelser kan godt overgå til jobcentret? Kan du uddybe? Jeg mener at jobcentret har lagt sin myndighed til rehabiliteringsteam og pensionsteam, så hvordan kan pensionsnævnets beføjelser gå tilbage til jobcentret?
Det er en kommunal administrativ beslutning, som beskrevet i ovenstående fra Hotline

Du skriver: Pensionsnævnets formand kan godt træffe endelig afgørelse, men hvis formanden er de menige medlemmers chef kan der opstå uenighed! Nej, jeg skriver: " så er det nok usandsynligt at der opstår nogen uenighed i den afgørelse."

1. hvordan får man oplyst hvem der er den daglige chef?

Aktindsigt som muligvis kan blive afvist, kun en ansøgning om aktindsigt kan svare på spørgsmålet

2. hvordan får man oplyst om den daglige chef også er chef for teamet?

Samme svar, fordi at formanden for Pensionsteamet ikke nødvendigvis er den samme person fra sag til sag.
Bemærk at ingen kommune har oplyst navne på Pensionsnævnets medlemmer og ønsker det heller ikke. Kommunen holder på navnene i Pensionsnævnene.

Det er derfor jeg har oprettet denne tråd, for at blive klogere fordi jeg undrede mig over at medlemmer af Rehabiliteringsteamet også kunne findes i Pensionsnævnet. Derfor stillede jeg spørgsmålet til STAR og DUKH og svaret kender vi nu
.

Da, dette er en central del i hele sagsbehandlingen, og har altafgørende betydning for menneskers liv er det vigtigt for mig at få det fuldstændigt på plads.

Ja, det kan jeg godt forstå, derfor oprettede jeg netop tråden

Tilsidst. Det jo tvetydigt, at pensionsteamet har den afgørende beslutningsret og alligevel skal sende sagen tilbage til rehabiliteringsteamet, hvis førstnævnte har indstillet anderledes end pensionsteamet vurderer.
Undskyld, men hvad så hvis rehabiliteringsteamet fastholder sin indstilling skal det så sendes frem og tilbage i en uendelighed til en af parterne bliver trætte.

Nej, der nævnes kun at sagen skal tilbage til Rehabiliteringsteamet een gang, hvor Pensionsnævnet har ret til at træffe en afgørelse, som nødvendigvis ikke er det sammen som Rehabiliteringsteamets indstilling


Det giver ingen mening, men det er sikkert meningen.

Nej, det har du ret i

Æv,og atter ÆV

JA!

Bemærk også her, at politikeren går ud i offentligheden og påstår at ingen politikere har aftalt at et fleksjob kan gå ned til minutter og sekunder om ugen.

Samtidig med at man påstår at det skal vi have gjort noget ved:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...light=minutter

Læs indlæg #39 & #51

Jeg havde ikke forestillet mig, at vi skulle tænke i minutter, da man i sin tid lagde en ”ingen nedre grænse” for antallet af timer, der kan bevilges fleksjob til. Andre i forligskredsen kan have tænkt anderledes. Men min mavefornemmelse siger mig, at en kommune går i lidt for små sko, hvis man stiller krav om, at en person skal arbejde i 40 minutter om ugen, siger Pernille Rosenkrantz-Theil.

Jeg har skrevet til Pernille Rosenkrantz-Theil, Socialdemokrat, men tror du jeg har modtaget svar?

Læs hele siden: http://www.fagbladet3f.dk/temaer/fle...oertidspension

I offentligheden siger hun: det må vi se på, for at lave om.


Så kære vasen, uanset hvordan vi vender røven, så vender den bagud. Socialdemokraterne ligge på baghjul og afventer de får magten, men at hjælpe de svageste manglende retssikkerhed gider de ikke rører med en ildtang...... LÆS HVAD DE MENER!

Men vi må ikke glemme, at vælgerne ønsker ikke at lave om dette vanvid af manglende retssikkerhed for de svageste
:

http://www.politiko.dk/barometeret

Vi får hvad vi stemmer på!

Håber du kan bruge mine svar til noget konstruktivt, ellers tager vi den een gang til for Prins Knud, fordi det er vigtigt at vi forstår lovgivningen

Hilsen Peter

PS.

Retfærdigvis ser det ud til at der sidder ansvarlige professionelle mennesker i Pensionsnævnene.

Læs Strandpige`s tråd # 60 http://www.k10.dk/showthread.php?t=30113&page=6

Sidst redigeret af phhmw; 16-12-2015 kl. 00:34.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat